33 millió forintért kelt el Michael Jackson flitteres kesztyűje

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 9.

Zene

A Heritage Auctions aukcióján 35 millió forintot fizetett egy licitáló egy koncertplakátért.

Michael Jackson (1958-2009) fehér flitteres kesztyűje, amelyet Victory című 1984-es turnéja alatt viselt a popsztár, 112 ezer dollárért (33 millió forint) kelt el egy szombati poptörténeti árverésen - közölte a Heritage Auctions aukciósház.

 

Egy licitáló 119 ezer dollárt (35 millió forint) fizetett egy ritka 1958-as koncertplakátért, amelyen a rock and roll olyan nagyságai szerepelnek, mint Buddy Holly, Chuck Berry és Jerry Lee Lewis. A tarka plakáttal 16 zenész és zenekar három madisoni (Wisconsin állam) Big Beat-koncertjét reklámozták, a hangversenyen olyan nagy slágereket adtak elő, mint a Peggy Sue, a Great Balls of Fire vagy a Sweet Little 16.

Egy 1966-os fekete-fehér poszter, amely a Jefferson Airplane együttes egy San Franciscó-i koncertjéhez készült a pszichedelikus pop-art stílusában, több mint 11 ezer dollárért (3,2 millió forint) talált gazdára. Több mint két tucat licitáló harca tornászta a magasba a Bob Dylan egyik első nagy New York-i fellépésére hívó, kézzel írt 1963-as szórólap árát, amely így 4000 dollárra (1,17 millió forint) szökött fel.

Linda Ronstadt (Heart Like A Wheel) rockénekesnő emléktárgyainak egy csoportját 65 ezer dollárért (19 millió forint) adták el, a legdrágábban  – 35 ezer dollárért (10 millió forint) - Yamaha márkájú fekete zongoráját, amelyet San Franciscó-i házába vásárolt. (MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.