3D film - Utazás a Föld középpontja felé

  • Balázs Áron
  • 2008. szeptember 18.

Zene

Verne Gyula valamely regénye nyomán legutóbb Jackie Chan és mókás társai indultak nyolcvannapos Föld körüli (lassacskán ódivatúnak tűnő) kétdimenziós expedícióra. Túléltük.

Verne Gyula valamely regénye nyomán legutóbb Jackie Chan és mókás társai indultak nyolcvannapos Föld körüli (lassacskán ódivatúnak tûnõ) kétdimenziós expedícióra. Túléltük. Jelen matéria hasonképpen családcentrikus voltát egy percig sem vonnánk kétségbe, mozgógépes létjogosultságát annál inkább. Hagyományos moziban szemlélve bizonyára gyengére sikerült produkció lenne ez az Utazás, de "háromdés" szemüvegen keresztül valamicskével szebb és izgalmasabb a benne ábrázolt - mélyen föld alatti - világ. A 3D körül máig javarészt doku szösszenetekkel és animációkkal tapogatózó Hollywood úgy döntött, itt az ideje, hogy hús-vér színészeket rántson le a makettek és számítógépek uralta birodalom kommunikációs mélységeibe. Mázli, hogy épp ráért az ügyeletes "effektguru" (Eric Brevig), aki rendezést is vállal. Már csak egy kiforrott talentumú fõszereplõ szükségeltetett a látszattökélyhez. Brendan Fraser úgy illik a képbe, mintha a föld nyelte volna el. Viccesen suta botladozásait a háromdimenziós technika generálta röpködõ indák illúziója (sõt, az õ esetében: allúziója) egy kihagyott földrajzóra izgalmaival párosulva hivatott nyilván kompenzálni. A Mag softcore verziójában a hely híres szellemének megfelelõen szabadul el a pokol: hullámvasútvágta, emberre éhes növényzet, az õspiranhák támadása és a megunhatatlan T-Rex veszélyeztetik planétánk fenekének titkolt bugyraiban túrázó hõseink és a 3D-re fogékony nézõk fizikai épségét.

Próbálkozásnak nem is annyira rossz, s a jövõ ennél csak jobb lehet.

Forgalmazza az InterCom

*** (a 3D miatt)

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."