Lemez

Alice In Chains: The Devil Put Dinosaurs Here

  • - vincze -
  • 2013. augusztus 11.

Zene

Lassan eljön az az idő, amikor nem számít majd lényeges kérdésnek, hogy az Alice In Chainsnek van-e létjogosultsága a jelenben, vagy sem.

A seattle-i grunge nagy négyesének egyik alappillérét ugyan nagyon sokan kezdték örökre temetni a heroinfüggősége ellenére is zseniálisan teljesítő énekesük, Layne Staley 2002-es halála után, de a zenekar agyának számító Jerry Cantrell gitáros néhány év szünet után sikeresen újraindította a Chainst egy hangban abszolút az elődjére emlékeztető énekessel, William DuWall-lal, akivel azóta már egy meglehetős lemez is készült, illetve többek közt Magyarországot is megjárták néhány évvel ezelőtt. (Interjúnk a zenekarral lapunk 2012. december 3-i számában olvasható.)

A furcsa című új lemez valahol ott folytatja, ahol a Black Gives Way To Blue abbahagyta négy éve. Most ugyan nincs Check My Brain kaliberű ordas nagy sláger, van helyette viszont 67 percnyi új zene, amely egyrészt jóval homogénebb az elődjénél, másrészt a hosszú dalok ellenére is hihetetlenül fogós. Cantrelléknek ugyanis megint sikerült óriási refréneket írniuk, és távolról sem csak az aktuális kislemezdalokba (Hollow és Stone) - hallgassuk csak meg például a Voicest vagy a Lab Monkeyt. Ezeknek köszönhetően az ember nagyon gyorsan elfelejti, hogy a The Devil pont kétszer olyan hosszú, mint amekkorára 2013-ban egy lemezt nyújtani illik, másrészt épp ugyanilyen sebességgel hagy maga mögött minden kételyt az Alice In Chains létjogosultságával kapcsolatban.

Universal, 2013

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.