rés a présen

Az autómban is leginkább ez a zene szól

Kovács Ildikó, marketing- és vállalati kommunikációs igazgató, Magyar Telekom

  • rés a présen
  • 2012. január 1.

Zene

rés a présen: Miért a zene a kiemelt szponzorációs cél a vállalatnál? Miért az elektronikus zene?

Kovács Ildikó: A Telekom márkafilozófiája, hogy támogassa az élmények megosztását bárhol, bármikor, bármely ,,képernyőn" (mobil, PC, tablet, tévé stb.) keresztül, és lehetővé tegye az emberek közösségi együttlétét. A fiatalok - tapasztalataink és kutatások szerint is - a zenét tekintik a legjobb önkifejezésnek. A szolgáltatásaink segítségével megosztható zenei élmények szervesen illeszkednek ebbe a filozófiába.Az elektronikus zene rajongói tipikusan a legnyitottabbak a technológiai újításokra. A Telekom ezért két könnyűzenei programot támogat: egyrészt a klubjellegű, minőségi elektronikus zenei eseményeket összefogó Electronic Beats című programot, másrészt a szélesebb közönséget és zenei palettát felvonultató Telekom Music Momentset.

rap: Mi az Electronic Beats története?

KI: A program 2000-ben indult Németországban, a Deutsche Telekom szervezésében. Azóta is egyedülállóés díjnyertes zenei szponzorációs kezdeményezés, ami önálló márkává fejlődött.Célja atömegrendezvények támogatása helyett avilágszerte virágkorát élő igényes, minőségi szórakozást kínáló, különleges, klubjellegű, elektronikus zenei alapokon nyugvó kortárs zenei események támogatása. Magyarországon 2005-ben indult a Black Eyed Peas részvételével és 2010-ig több mint 50 rendezvény volt a legmenőbb partihelyszíneken, az elektronikus zene legnevesebb fellépőinek közreműködésével. Idén három alkalommal rendeztünk Electronic Beats eseményt.

rap: Milyen kiemelt programok lesznek a most következőn?

KI: Az Electronic Beats Recommends Tour - Labelnight december 3-án a Millenáris Teátrumban lesz, olyan line-uppal, mint James Bolden (Border Community, UK) és Ellen Allien (Bpitch Control, GER). Egyedülálló eseménynek ígérkezik Berlin és London két meghatározó kiadója vezetőinek fellépésével.Nem kisebb nevek futottak be náluk, mint Paul Kalkbrenner, Modeselektor,így mára mindkét label legendássá vált.

rap:Mi a személyes kedvenced?

KI: Az elektronikus zene olyan irányzat, ami hihetetlen sokszínűsége, állandóan fejlődő és eklektikus jellege mellett a leginkább kifejezi számomra a 2000. év utáni zenei világot. Sok évvel ezelőtt a Thievery Corporationnel fedeztem fel magamnak ezt az irányzatot - aki máig kedvenc maradt -, és a Youtube-on ma is ráérő időmben rendszeresen tallózgatok újdonságokat, újabb stílusokat keresgélve.Kétségkívül az autómban is leginkább ez a zene szól manapság.

rap: Hogyan kommunikáljátok a programokat?

KI: Az eseményeinkről folyamatosan hírt adunk a www.electronicbeats.net weboldalon, folyamatosan nő az EB rajongói tábora a Facebookon, ahol exkluzív zenei tartalmak is hozzáférhetők, pl. egyedi koncertfelvételek és rendszeres nyereményjátékok belépőjegyekért. A nyomtatott Electronic Beats MagazinMagyarországon is elérhető ettől az évtől.

rap: Amióta elindult a rendezvény, mit fejlődött szerinted a partikultúra és mit fejlődött a digitális technika, a kommunikáció?

KI: A globális elektronikus zenei kultúra színterekre bomlott, megarendezvények helyett előtérbe kerültek a klubjellegű események, ahol - párhuzamosan a digitális kultúra térhódításával - a zenei program mellett kiemelt jelentősége van a színpadi megjelenésnek és tartalomnak is.

rap: A gyerekeidnek ajánlanád-e ezeket a programokat?

KI: Electronic Beats eseményeinken az igényes és biztonságos szórakozás lehetőségét kínáljuk. A Telekom egyik civil stratégiai partnere, a Kék Pont Drogkonzultációs Központ és DrogambulanciaAlapítvány is jelen van rendezvényeinken, ami a biztonságosabb partizást támogatja szolgáltatásaival, és az együttműködésben született kannabiszpont.hu programot népszerűsíti.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.