rés a présen

Az autómban is leginkább ez a zene szól

Kovács Ildikó, marketing- és vállalati kommunikációs igazgató, Magyar Telekom

  • rés a présen
  • 2012. január 1.

Zene

rés a présen: Miért a zene a kiemelt szponzorációs cél a vállalatnál? Miért az elektronikus zene?

Kovács Ildikó: A Telekom márkafilozófiája, hogy támogassa az élmények megosztását bárhol, bármikor, bármely ,,képernyőn" (mobil, PC, tablet, tévé stb.) keresztül, és lehetővé tegye az emberek közösségi együttlétét. A fiatalok - tapasztalataink és kutatások szerint is - a zenét tekintik a legjobb önkifejezésnek. A szolgáltatásaink segítségével megosztható zenei élmények szervesen illeszkednek ebbe a filozófiába.Az elektronikus zene rajongói tipikusan a legnyitottabbak a technológiai újításokra. A Telekom ezért két könnyűzenei programot támogat: egyrészt a klubjellegű, minőségi elektronikus zenei eseményeket összefogó Electronic Beats című programot, másrészt a szélesebb közönséget és zenei palettát felvonultató Telekom Music Momentset.

rap: Mi az Electronic Beats története?

KI: A program 2000-ben indult Németországban, a Deutsche Telekom szervezésében. Azóta is egyedülállóés díjnyertes zenei szponzorációs kezdeményezés, ami önálló márkává fejlődött.Célja atömegrendezvények támogatása helyett avilágszerte virágkorát élő igényes, minőségi szórakozást kínáló, különleges, klubjellegű, elektronikus zenei alapokon nyugvó kortárs zenei események támogatása. Magyarországon 2005-ben indult a Black Eyed Peas részvételével és 2010-ig több mint 50 rendezvény volt a legmenőbb partihelyszíneken, az elektronikus zene legnevesebb fellépőinek közreműködésével. Idén három alkalommal rendeztünk Electronic Beats eseményt.

rap: Milyen kiemelt programok lesznek a most következőn?

KI: Az Electronic Beats Recommends Tour - Labelnight december 3-án a Millenáris Teátrumban lesz, olyan line-uppal, mint James Bolden (Border Community, UK) és Ellen Allien (Bpitch Control, GER). Egyedülálló eseménynek ígérkezik Berlin és London két meghatározó kiadója vezetőinek fellépésével.Nem kisebb nevek futottak be náluk, mint Paul Kalkbrenner, Modeselektor,így mára mindkét label legendássá vált.

rap:Mi a személyes kedvenced?

KI: Az elektronikus zene olyan irányzat, ami hihetetlen sokszínűsége, állandóan fejlődő és eklektikus jellege mellett a leginkább kifejezi számomra a 2000. év utáni zenei világot. Sok évvel ezelőtt a Thievery Corporationnel fedeztem fel magamnak ezt az irányzatot - aki máig kedvenc maradt -, és a Youtube-on ma is ráérő időmben rendszeresen tallózgatok újdonságokat, újabb stílusokat keresgélve.Kétségkívül az autómban is leginkább ez a zene szól manapság.

rap: Hogyan kommunikáljátok a programokat?

KI: Az eseményeinkről folyamatosan hírt adunk a www.electronicbeats.net weboldalon, folyamatosan nő az EB rajongói tábora a Facebookon, ahol exkluzív zenei tartalmak is hozzáférhetők, pl. egyedi koncertfelvételek és rendszeres nyereményjátékok belépőjegyekért. A nyomtatott Electronic Beats MagazinMagyarországon is elérhető ettől az évtől.

rap: Amióta elindult a rendezvény, mit fejlődött szerinted a partikultúra és mit fejlődött a digitális technika, a kommunikáció?

KI: A globális elektronikus zenei kultúra színterekre bomlott, megarendezvények helyett előtérbe kerültek a klubjellegű események, ahol - párhuzamosan a digitális kultúra térhódításával - a zenei program mellett kiemelt jelentősége van a színpadi megjelenésnek és tartalomnak is.

rap: A gyerekeidnek ajánlanád-e ezeket a programokat?

KI: Electronic Beats eseményeinken az igényes és biztonságos szórakozás lehetőségét kínáljuk. A Telekom egyik civil stratégiai partnere, a Kék Pont Drogkonzultációs Központ és DrogambulanciaAlapítvány is jelen van rendezvényeinken, ami a biztonságosabb partizást támogatja szolgáltatásaival, és az együttműködésben született kannabiszpont.hu programot népszerűsíti.

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.