Lemez

Cooly G: Wait ’Til Night

  • Velkei Zoltán
  • 2014. december 14.

Zene

Merrisa Campbell első, Cooly G-ként jegyzett zenéi még a radikálisan átalakuló londoni tánctérre reflektáltak a 2000-es évek végén, az utóbbi években azonban már sokkal inkább előtérbe került számaiban az egyedülálló nő alakja, aki a tökéletes férfit keresi.

Új albumán a zene teljesen alárendelődik az éneknek: r&b- és hiphopritmusok szólnak lo-fi kontextusban, mondhatni szerkezeti vázukra csupaszítva, egyedül a rengető basszus őrizte meg az erejét, ami viszont így még karakteresebb, mint Campbell bármelyik eddigi kiadványán. Ez határozza meg a szövegek sebességét és ritmusát, és nem ritka, hogy a témák és az atmoszféra kifejezetten meghitt. Mintha most kizárólag a nőről lenne szó, aki a kötelezettségeit letudva esténként szeretne magával is törődni. Már a számcímek is beszédesek: Like A Woman Should, Your Sex, Want, So Deep, 1st Time, Fuck With You.

Cooly G igazi tehetsége abban nyilvánul meg, hogy a Wait ’Til Night az egyértelmű utalásai ellenére sem öncélú vagy közönséges.
A kevésből építkező számok rendkívül erősek; mivel rengeteg üres teret hagynak, amikor váratlanul felcsendül egy dallam, vagy bekapcsolódik egy hangszer, akkor rögtön vezeti is az egész zenét. S ebben van az igazi előrelépés: eddig is tudtuk, hogy Cooly G jó dalszövegeket tud írni, most azonban kiderül, hogy zeneszerzőként is igazán erős. Kibontakozik a benne lakozó művész, és ezzel nemcsak kitör az eddigi közegéből, hanem a jövőjét is izgalmassá teszi.

Hyperdub/Neon Music, 2014

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.