DVD - Ágy ő - John Simpson: Gyilkos tréfa

  • - ts -
  • 2010. július 15.

Zene

Itt az ideje, kedves olvasó, hogy számot vessél önmagaddal, mi tetszett jobban A hét szamurájban: az-e, amíg összetrombitálta a főhős maroknyi csapatát, vagy az, amikor már dúlt a hirig? - ts -

Itt az ideje, kedves olvasó, hogy számot vessél önmagaddal, mi tetszett jobban A hét szamurájban: az-e, amíg összetrombitálta a főhős maroknyi csapatát, vagy az, amikor már dúlt a hirig? E nemes, bár nyilvánvalóan fájdalmas önvizsgálatra azért van szükség, mert a horror - minek műfajából tárgyalt darabunk is vétetett - olyan, mint a műkorcsolya és a pornó szerencsétlen keresztezése: tele van ugyan kötelező gyakorlatokkal, de a lényegen (a zsigerelésen) kívül semmi nem érdekli különösebben, semmi egyébre nem fordít elégséges (mű)gondot. Minek következtében akkor érünk fel majd a műfaj csúcsára, ha a pornó legyőzi a műkorcsolyát, s a kötelező fordulatoktól (a kéjek csúcsán már a sztoritól is) végleg megszabadulhatunk. Fekszik a csaj a medence partján a Flair-garnitúra napozóágyán, jön a csávó, és hajrá. Áll az áldozat sorszámmal a kezében, s egy automata belevágja a konyhakést és a jégcsákányt egyszerre, majd kidobja az ablakon, rá a kerítés hegyes oszlopaira, majd kigyullad a kerület.

Jelen művünk a törzsfejlődés egy közepesen fejlett szakaszában tart, mert példásan hoz ugyan pár döntő fontosságú balladai szabályt, de olyan minimálsztoriba pakolja, mintha ott se lennénk. Úgy kezd például, ahogy muszáj a legnagyobbaknak is, a fiú meg a lány hajt az éjszakai sztrádán, összeszólalkoznak valamin (máshol eltévednek, esetleg motorhiba vagy benzinhiány lép fel), és letérnek - egyenest bele a horrorba. Nos, a beszédes nevű John Simpson ezt például hozza remekül, s akkor sem vall szégyent, amikor az ugyancsak elmaradhatatlan bábuk/babák eleve is rémisztő világába csalja illetékes szereplőjét, hogy az ugyancsak törvényhatóságilag előírt hotelt már ne is nagyon emlegessük - tehát a(z áldozatok) csapatának verbuválása inkább az erőssége. De akkor vall kudarcot, amikor zeng az ég, a filézésnél. Tán csak az ügyesen ágyakba applikált hullák és hullajelöltek mentik valamelyest sztorija tökéletes félelmetlenségét. Így azok mulatnak majd jobban, akik az elején a szamurájok beszervezésére szavaztak.

Ugyanakkor mindezt Simpson és névtelen színművészei olyan lendületesen vezetik elő, hogy szinte észrevétlenül röppen el a másfél órájuk - ez meg már szinte túlzás.

Forgalmazza a Pro Video Film

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.