DVD - Ágy ő - John Simpson: Gyilkos tréfa

  • - ts -
  • 2010. július 15.

Zene

Itt az ideje, kedves olvasó, hogy számot vessél önmagaddal, mi tetszett jobban A hét szamurájban: az-e, amíg összetrombitálta a főhős maroknyi csapatát, vagy az, amikor már dúlt a hirig? - ts -

Itt az ideje, kedves olvasó, hogy számot vessél önmagaddal, mi tetszett jobban A hét szamurájban: az-e, amíg összetrombitálta a főhős maroknyi csapatát, vagy az, amikor már dúlt a hirig? E nemes, bár nyilvánvalóan fájdalmas önvizsgálatra azért van szükség, mert a horror - minek műfajából tárgyalt darabunk is vétetett - olyan, mint a műkorcsolya és a pornó szerencsétlen keresztezése: tele van ugyan kötelező gyakorlatokkal, de a lényegen (a zsigerelésen) kívül semmi nem érdekli különösebben, semmi egyébre nem fordít elégséges (mű)gondot. Minek következtében akkor érünk fel majd a műfaj csúcsára, ha a pornó legyőzi a műkorcsolyát, s a kötelező fordulatoktól (a kéjek csúcsán már a sztoritól is) végleg megszabadulhatunk. Fekszik a csaj a medence partján a Flair-garnitúra napozóágyán, jön a csávó, és hajrá. Áll az áldozat sorszámmal a kezében, s egy automata belevágja a konyhakést és a jégcsákányt egyszerre, majd kidobja az ablakon, rá a kerítés hegyes oszlopaira, majd kigyullad a kerület.

Jelen művünk a törzsfejlődés egy közepesen fejlett szakaszában tart, mert példásan hoz ugyan pár döntő fontosságú balladai szabályt, de olyan minimálsztoriba pakolja, mintha ott se lennénk. Úgy kezd például, ahogy muszáj a legnagyobbaknak is, a fiú meg a lány hajt az éjszakai sztrádán, összeszólalkoznak valamin (máshol eltévednek, esetleg motorhiba vagy benzinhiány lép fel), és letérnek - egyenest bele a horrorba. Nos, a beszédes nevű John Simpson ezt például hozza remekül, s akkor sem vall szégyent, amikor az ugyancsak elmaradhatatlan bábuk/babák eleve is rémisztő világába csalja illetékes szereplőjét, hogy az ugyancsak törvényhatóságilag előírt hotelt már ne is nagyon emlegessük - tehát a(z áldozatok) csapatának verbuválása inkább az erőssége. De akkor vall kudarcot, amikor zeng az ég, a filézésnél. Tán csak az ügyesen ágyakba applikált hullák és hullajelöltek mentik valamelyest sztorija tökéletes félelmetlenségét. Így azok mulatnak majd jobban, akik az elején a szamurájok beszervezésére szavaztak.

Ugyanakkor mindezt Simpson és névtelen színművészei olyan lendületesen vezetik elő, hogy szinte észrevétlenül röppen el a másfél órájuk - ez meg már szinte túlzás.

Forgalmazza a Pro Video Film

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.