Koncert

Dzsindzsa

  • Tóth Béla István
  • 2019. október 26.

Zene

Nem csak játssza, éli a zenét Weisz Gábor, Hock Ernő és G. Szabó Hunor triója a színpadon. A folk, bebop, swing, funk és egyéb zenei elemekből összerakott Dzsindzsa-féle jazz felvételről hallgatva sem unalmas, de élőben sokkal többet ad; Weisz dinamikus szaxofonjátéka, G. Szabó lazán hozott virtuóz ütemei és Hock bőgőjátéka ilyenkor teljesedik ki igazán. Legutóbbi koncertjük minden perce arról tanúskodott, hogy a sok­éves együtt zenélés és három album után is képesek „kifordítani a világot a sarkából”, darabjaira szedni a zenét, majd improvizációkkal újból összerakni, ugyanis az est folyamán a könnyed, fesztelen előadásmód és a különös zenei csavarok egysége jellemezte a csapatot. A szabadság mint a zenei kreativitás hajtómotorja Weiszéknél szinte minden hangban tetten érhető. A koncerten – csakúgy, ahogy a Ne aggódj!! című új lemezen – Meggyes Ádám trombitás is közreműködött. Hock Ernő olykor basszusgitárra cserélte a bőgőt, Weisz fuvolán és sípon is játszott egy-egy kompozícióban. A dallamokat és a ritmusokat könnyedén törték darabjaira, formálták át, majd illesztették össze, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. A hagyományos formákat sem mellőző parádés avantgárd free jazzt Trencsényi Zoltán Hónom alatt bálnával című kötetének versei színesítettek, Weisz Gábor előadásában. Szerencsés módon nem csak a zenekar tanúsított lenyűgöző nyitottságot, de a közönség is.

BMC Opus Jazz Club, szeptember 17.

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.