esemény - MAGDI FESZTIVÁL

  • - kyt -
  • 2009. május 21.

Zene

Szombaton autómentes volt a józsefvárosi Tavaszmező utca, és festett kartonkutyák végezték dolgukat a tűzcsapok mellett a műfüvön. A Horváth Mihály téri templom festett mását körülvevő pipacsmező előtt fényképezkedni lehetett, hogy aztán az igazi tövében, a cukrászdában vagy a Tavaszmező utca 6.
Szombaton autómentes volt a józsefvárosi Tavaszmezõ utca, és festett kartonkutyák végezték dolgukat a tûzcsapok mellett a mûfüvön. A Horváth Mihály téri templom festett mását körülvevõ pipacsmezõ elõtt fényképezkedni lehetett, hogy aztán az igazi tövében, a cukrászdában vagy a Tavaszmezõ utca 6. udvarán a testi örömök ideje is elérkezzen. Ide a Rákóczi térrõl települt ki a Csiga kocsma, ételekkel és italokkal. A házban, a Roma Parlamenthez vezetõ lépcsõk mentén táblára kasírozott épülettervek: a Tavaszmezõ-Mûvészkert Civil Kezdeményezés roma-magyar kulturális központot szeretne kialakítani itt és a szomszédos, József utcai mûteremegyüttes területén. A fesztivál ezt a tervet is népszerûsítette: ilyen volna itt a hangulat, ha valóra válna az elgondolás. Fénykép-összeállítások mutatták be a környéket, például a Mátyás teret, különféle programok színhelyét, ahol egykor a Magyar Királyi Mûvégtaggyár mûködött a mai szociális otthon helyén, és a Liedl kávéház fölött lakott Mándy Iván.

Miközben odabent, a Roma Parlament színháztermében koncertek voltak (Oláh Tzumo Árpád, Oláh Dezsõ), máskor dokumentumfilmeket vetítettek, kint, a Szûz utca sarkán felállított színpadon akrobaták egyensúlyoztak fejtõl-lábtól, hogy öröm volt nézni, Barsy Laura bemutatta, milyen az igazi flamenco, zárásként pedig a Specko Jedno zenélt. Az Élõ Könyvtár szervezõi érdeklõdõket toboroztak élettörténetek személyes meghallgatására, a környékbeliek egyre élénkebben érdeklõdtek, a távolról érkezõk lelkesedtek, és az egész derûsen természetes és otthonos volt, amilyen csak egy lelkes önkéntesek munkájára támaszkodó, civil illatú esemény lehet.

Május 14-16.

*****

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.