film - A GYEREKEK JÓL VANNAK

  • 2011. április 14.

Zene

Szokták a kelletlenséget azzal a fordulattal is kifejezni, hogy "csinálja, akinek két anyja van". Lisa Cholodenko filmjének címszereplői is így vannak ezzel: két anyjuk van, egy kedves, középkorú leszbikus pár, cserébe nincs egy apjuk sem.
Szokták a kelletlenséget azzal a fordulattal is kifejezni, hogy "csinálja, akinek két anyja van". Lisa Cholodenko filmjének címszereplõi is így vannak ezzel: két anyjuk van, egy kedves, középkorú leszbikus pár, cserébe nincs egy apjuk sem. Genetikai papájuk annak idején jövedelemkiegészítés gyanánt ajánlotta fel egy spermabanknak, ami tõle tellett, s most a féltestvérek (fiú meg lány, ahogy az egy normális középosztálybeli családnál dukál) erõsen kamaszodván érdeklõdni kezdenek - nemcsak kedves szüleik meglepõ szexuális szokásai felõl (nem maga a közeledés módja a furcsa, hanem annak megédesítése némi férfi-pornóvideóval), de a sosem volt apuci személye iránt is. Úgyhogy becserkészik a szintén középkorú, facér, ám nõfaló vidéki macsót, aki szép lassan meghódítja a kiegyensúlyozott, ám unalmas család minden egyes tagját. Kit az ízlésével, kit lazaságával, kit vagányságával, kit férfiúi bájaival.

Némi bukét ad a sztorinak, hogy a heteroszexuális szál képviseli a közös realitást felborító devianciát. A szálakat végül következetlenül, a könnyebbik megoldást választva varrja el a rendezõnõ. Az egész nem komoly.

A film azoknak ajánlható, akik Julianne Moore és Annette Bening (Oscarra jelölt), valamint Mark Ruffalo (Oscarra jelölt) alakítása kedvéért hajlandók elviselni egy sem nem elég mély, sem nem elég vicces, leginkább - hát igen: - politikailag korrektnek nevezhetõ kertvárosi mozit, amelyben végül levonják a végtelenül eredeti tanulságot is, miszerint az élet nehéz, és rém sok buktató van egy párkapcsolatban.

A Budapest Film bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.