film - A GYEREKEK JÓL VANNAK

  • 2011. április 14.

Zene

Szokták a kelletlenséget azzal a fordulattal is kifejezni, hogy "csinálja, akinek két anyja van". Lisa Cholodenko filmjének címszereplői is így vannak ezzel: két anyjuk van, egy kedves, középkorú leszbikus pár, cserébe nincs egy apjuk sem.
Szokták a kelletlenséget azzal a fordulattal is kifejezni, hogy "csinálja, akinek két anyja van". Lisa Cholodenko filmjének címszereplõi is így vannak ezzel: két anyjuk van, egy kedves, középkorú leszbikus pár, cserébe nincs egy apjuk sem. Genetikai papájuk annak idején jövedelemkiegészítés gyanánt ajánlotta fel egy spermabanknak, ami tõle tellett, s most a féltestvérek (fiú meg lány, ahogy az egy normális középosztálybeli családnál dukál) erõsen kamaszodván érdeklõdni kezdenek - nemcsak kedves szüleik meglepõ szexuális szokásai felõl (nem maga a közeledés módja a furcsa, hanem annak megédesítése némi férfi-pornóvideóval), de a sosem volt apuci személye iránt is. Úgyhogy becserkészik a szintén középkorú, facér, ám nõfaló vidéki macsót, aki szép lassan meghódítja a kiegyensúlyozott, ám unalmas család minden egyes tagját. Kit az ízlésével, kit lazaságával, kit vagányságával, kit férfiúi bájaival.

Némi bukét ad a sztorinak, hogy a heteroszexuális szál képviseli a közös realitást felborító devianciát. A szálakat végül következetlenül, a könnyebbik megoldást választva varrja el a rendezõnõ. Az egész nem komoly.

A film azoknak ajánlható, akik Julianne Moore és Annette Bening (Oscarra jelölt), valamint Mark Ruffalo (Oscarra jelölt) alakítása kedvéért hajlandók elviselni egy sem nem elég mély, sem nem elég vicces, leginkább - hát igen: - politikailag korrektnek nevezhetõ kertvárosi mozit, amelyben végül levonják a végtelenül eredeti tanulságot is, miszerint az élet nehéz, és rém sok buktató van egy párkapcsolatban.

A Budapest Film bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.