film - AMAL

  • - köves -
  • 2009. január 22.

Zene

Újdelhiben sok a riksás, de épül a metró, lehet, hogy nemsokára betevő nélkül marad a sok szorgos személyszállító. Mondanivalóját tekintve ennél igazabb állításra nem telik ehelyütt, hacsak az nem számít ide, hogy Indiában bizony sok a kisember, ám kevés az igazán jószívű kisember (tényleg: a szegénység önmagában még nem érdem), a gazdagok pedig még ennél is ramatyabbul állnak szívjóságból.
Újdelhiben sok a riksás, de épül a metró, lehet, hogy nemsokára betevõ nélkül marad a sok szorgos személyszállító. Mondanivalóját tekintve ennél igazabb állításra nem telik ehelyütt, hacsak az nem számít ide, hogy Indiában bizony sok a kisember, ám kevés az igazán jószívû kisember (tényleg: a szegénység önmagában még nem érdem), a gazdagok pedig még ennél is ramatyabbul állnak szívjóságból. Vitatkozni ezzel a megállapítással sem lehet, bár versben, filmen, de vízi balettben is elég rosszul veszi ki magát, ha a mûvész ezzel jön. Nos, most ezzel jön, meg azzal, hogy azt is tudja, hol lakik a színtiszta emberség. Hol, hol, hát az angyalian naiv, az együgyûségig együtt érzõ riksásban, aki nem is üzemanyaggal, hanem empátiával hajtja a halott papától rá maradt motoros tákolmányt. Éppenséggel mi sem vagyunk fából, ha kell, papírral tudjuk igazolni, hogy szeretjük a kisembert, és ha jóság mutatkozik a vásznon, rögtön közelebb hajolunk, csak hogy ránk is sugározzék valamicske belõle. Az amali jóság azonban nem sugároz, hanem csöpög, mint egy rossz bollywoodi fõcsõ: szeressétek a szent együgyût - mondja a sûrû fesztiválszereplésre készülõ filmes, és mielõtt felszállna a gépe, még hátraszól: ja, és óvakodjatok a gazdagoktól, pénzsóvár és iszákos valamennyi. Egy-egy díszpinty pedig még gyilkolni is képes, csak hogy ne a riksásra szálljon a gyermekeit jól megviccelõ, a filmbe holtában is belebeszélõ milliomos öröksége. Célközönségként hirtelenjében a hazai riksásokat tudnánk megjelölni, de nekik még bõven van idejük felkészülni a metrós fenyegetettségre.

A Best Hollywood bemutatója

* és fél

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.