film - FREE RAINER

  • Szabó Ágnes
  • 2009. szeptember 24.

Zene

Ott búcsúztunk el, úgy öt éve, a valamiért világsikert arató Edukators végén, hogy három világmegváltó anarchista fiatal útra kelt egy kapitalista disznónak titulált, ezért elrabolt, majd a kellő megbánás után szabadon bocsátott burzsoá hajóján. Meg sem álltak a szigetig, ahova a német nép az ő féltve őrzött tévéadóinak műsorszóró tornyait telepítette.
Ott búcsúztunk el, úgy öt éve, a valamiért világsikert arató Edukators végén, hogy három világmegváltó anarchista fiatal útra kelt egy kapitalista disznónak titulált, ezért elrabolt, majd a kellõ megbánás után szabadon bocsátott burzsoá hajóján. Meg sem álltak a szigetig, ahova a német nép az õ féltve õrzött tévéadóinak mûsorszóró tornyait telepítette. És nem a sziget szépségeiért mennek...

Úgy tûnik, e nemes és heves akció ugyancsak kedvére volt Hans Weingartner rendezõnek, hiszen új filmje témaválasztásánál is ugyanezt az úti célt követte. A harmincas évei közepén járó, szinte istennel egy emeleten lakó, mindenható média-fenegyerek - õ Rainer - egy baleset után rájön, hogy élete félresiklott, felszínes, s felötlik benne tévémûsorai szánalmas színvonala is. A Rainer bõrébe bújt Weingartner tehát gyártott egy újabb mozgóképes összeesküvés-elméletet, mely szerint a mûsorok nézettségét egy rémes hivatal manipulálja, aztán pedig kiderítette, hogy nem is - ám a számok igenis manipulálhatók. S e ponton egyszerûen fogja magát, és felfedezi a spanyolviaszt, vagy még inkább megváltja a világot, azt próbálván beadni a lakosságnak, hogy õ valójában okos és értékes tévés percekre áhítozik, s jobb, ha a média is felemelkedik az õ szintjére, és értelmes lényként tekint reá. Egészen az utópiáig elmegyünk; a nép immár ignorálja a tévét, inkább olvas a park gyepén. Így a lélekben szabaddá (sõt free-vé) lett fenegyerek és csapata vitorlát bonthat és elhajózik...

Ki fogad velem, hogy mirõl fog szólni Weingartner következõ filmje?

Az Anjou Lafayette bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk