film - FREE RAINER

  • Szabó Ágnes
  • 2009. szeptember 24.

Zene

Ott búcsúztunk el, úgy öt éve, a valamiért világsikert arató Edukators végén, hogy három világmegváltó anarchista fiatal útra kelt egy kapitalista disznónak titulált, ezért elrabolt, majd a kellő megbánás után szabadon bocsátott burzsoá hajóján. Meg sem álltak a szigetig, ahova a német nép az ő féltve őrzött tévéadóinak műsorszóró tornyait telepítette.
Ott búcsúztunk el, úgy öt éve, a valamiért világsikert arató Edukators végén, hogy három világmegváltó anarchista fiatal útra kelt egy kapitalista disznónak titulált, ezért elrabolt, majd a kellõ megbánás után szabadon bocsátott burzsoá hajóján. Meg sem álltak a szigetig, ahova a német nép az õ féltve õrzött tévéadóinak mûsorszóró tornyait telepítette. És nem a sziget szépségeiért mennek...

Úgy tûnik, e nemes és heves akció ugyancsak kedvére volt Hans Weingartner rendezõnek, hiszen új filmje témaválasztásánál is ugyanezt az úti célt követte. A harmincas évei közepén járó, szinte istennel egy emeleten lakó, mindenható média-fenegyerek - õ Rainer - egy baleset után rájön, hogy élete félresiklott, felszínes, s felötlik benne tévémûsorai szánalmas színvonala is. A Rainer bõrébe bújt Weingartner tehát gyártott egy újabb mozgóképes összeesküvés-elméletet, mely szerint a mûsorok nézettségét egy rémes hivatal manipulálja, aztán pedig kiderítette, hogy nem is - ám a számok igenis manipulálhatók. S e ponton egyszerûen fogja magát, és felfedezi a spanyolviaszt, vagy még inkább megváltja a világot, azt próbálván beadni a lakosságnak, hogy õ valójában okos és értékes tévés percekre áhítozik, s jobb, ha a média is felemelkedik az õ szintjére, és értelmes lényként tekint reá. Egészen az utópiáig elmegyünk; a nép immár ignorálja a tévét, inkább olvas a park gyepén. Így a lélekben szabaddá (sõt free-vé) lett fenegyerek és csapata vitorlát bonthat és elhajózik...

Ki fogad velem, hogy mirõl fog szólni Weingartner következõ filmje?

Az Anjou Lafayette bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”