film - GIANNI ÉS A NÕK

  • - kg -
  • 2011. június 16.

Zene

Ez a Gianni nem ugyanaz a Gianni, ám a hasonlóságok számottevők. Ahogy a Vénasszonyok nyarában, úgy a Gianni és a nőkben is ugyanaz a táskás szempár, az író-rendező-főszereplő Gianni Di Gregorio táskás szeme néz közelre és távolba; vígjátéki közelre és drámai távolba, de leginkább a kettő közé, a derűsen szomorkás középtájra.
Ez a Gianni nem ugyanaz a Gianni, ám a hasonlóságok számottevõk. Ahogy a Vénasszonyok nyarában, úgy a Gianni és a nõkben is ugyanaz a táskás szempár, az író-rendezõ-fõszereplõ Gianni Di Gregorio táskás szeme néz közelre és távolba; vígjátéki közelre és drámai távolba, de leginkább a kettõ közé, a derûsen szomorkás középtájra. Az elgiannisodott miliõnek (Di Gregorio kamerán innen és túl is Gianni), és benne Gianni beletörõdõ és derûs, római és kispolgári, öregfiúsan rigolyás és szolidan életélvezõ nézésének a Corriere della Serától a Narancsig mindenki a dicséretét zengte, elõbbi - kis latinos túlzással persze - egyenesen az olasz vígjátéki virtus visszatértét látta meg a Vénasszonyok nyara decens öregfiújában. És ha akkor azt látta meg, nincs ok arra, hogy mást lásson a nem-folytatás folytatásban: Gianni 2.0 most potens férfikorát siratja a tõle telhetõ (inkább skandináv, mint déli) indulattal, táskás szemével, lógó orrával, egykedvû kutyatársaival, nõt akaró emberbarátjával és egy arconcsapással felérõ bevásárlólistával, melyet felesége nyom reggelente a kezébe. Ebbe a nyomottságába a költekezõ mama, az unott leánygyermek, az untalan szomszédlány és úgy nagyjából Róma minden nõnemû lakója belejátszik: az egyik azért, mert Gianni vérét szívja, a másik meg azért, mert ügyet sem vet Buster Keaton e kései, komikusan koslató leszármazottjára. Megnyerõ jelenség az öszszes Gianni; legközelebb jöhetne akár a nehezített pálya, a táskás szemek mellé valami történetféle.

Persze csak módjával, épp, hogy az íz kedvéért.

A Cirko Film - Másképp Alapítvány filmje

*** + fél

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.