film - SEJTCSERÉS TÁMADÁS

  • - kg -
  • 2010. október 28.

Zene

"Egy szó mint száz: kéne egy kis sperma" - nem ez a Hannah és nővérei legjobb dumája (habár csúcsközeli), de ide megteszi. Már csak azért is, mert a Sejtcserés támadásban a "kéne egy kis sperma" alapdilemmára húzzák fel a romantikus komédia szerény felépítményét.
"Egy szó mint száz: kéne egy kis sperma" - nem ez a Hannah és nõvérei legjobb dumája (habár csúcsközeli), de ide megteszi. Már csak azért is, mert a Sejtcserés támadásban a "kéne egy kis sperma" alapdilemmára húzzák fel a romantikus komédia szerény felépítményét. Akinek ezen a mozihéten kéne egy kis sperma, régi ismerõsünk a romkom szakról: Jennifer Aniston szerepe szerint a New York-i szinglivilág egyik elnyílófélben lévõ virága, s mint ilyetén növénynek a mesterséges megtermékenyítés tûnik a gyermekáldás egyetlen járható útjának. A bonyodalmak hol máshol is képzõdnének, mint a tégely tartalma körül, mely tartalmat, hogy, hogy nem, végül nem a célra kiszemelt csõdör, hanem a kissé neurotikus házibarát szolgáltatja. Ami azt illeti, Jason Batemant a szereposztók istene is az ilyen félresikerült spermadonorok megformálására teremtette; ma õ az egyik legtöbbet foglalkoztatott kedveslúzer, ha Steve Carell nem ér rá, egész biztosan Batemané a tégely. Amit részeg nemtörõdömséggel meg is tölt. A fürdõszobai magánakcióról persze elmulasztja értesíteni a jövendõ anyát, de már hogy is tenne ilyet, amikor másnap maga sem tudja felidézni az esetet. Na de hét év múlva, mert idõközben ugrottunk egy kicsit, akkor kezd csak leesni a tantusz: a nagy Batemannel egyszer csak szembejön a kicsi, kiköpött az apja, egy napközis neurotikus, meg kell zabálni. A filmrõl ugyanez nem állítható, de szódával elmegy: Batemannek volt már jobb is, Jennifer Aniston felõl nézve viszont egy kifejezetten épkézláb semmiségrõl beszélhetünk.

Forgalmazza a Fórum Hungary

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.