film - ÚJRAKEZDőK

  • - kg -
  • 2010. július 22.

Zene

Már az is térdcsapkodós nagy pillanata a filmnek, amikor az ifjú Finkelstein (Justin Bartha), az idősebb Finkelstein (az erőltetetten finkelsteinkedő Art Garfunkel) és a jiddise máménál is jiddise mámébb Finkelsteinné féltve őrzött fiacskája fizetett bokszzsáknak áll, hogy egy kurzusnyi dühödt lány és anya rajta vezesse le a rohadék férfiak iránti, megérdemelt indulatát - de az igazi bonyodalmak majd a babysitterkedéssel kezdődnek. Mert, mintegy engesztelésképpen a terápiás gyomorba térdepelésért és a könnyű, de jóleső testi sértésekért Catherine Zeta-Jones mint kétgyermekes családanya (40) a pelyhedző Finkelsteinre (24) bízza csemetéi esténkénti megőrzését - a többi, mint a karikacsapás.
Már az is térdcsapkodós nagy pillanata a filmnek, amikor az ifjú Finkelstein (Justin Bartha), az idõsebb Finkelstein (az erõltetetten finkelsteinkedõ Art Garfunkel) és a jiddise máménál is jiddise mámébb Finkelsteinné féltve õrzött fiacskája fizetett bokszzsáknak áll, hogy egy kurzusnyi dühödt lány és anya rajta vezesse le a rohadék férfiak iránti, megérdemelt indulatát - de az igazi bonyodalmak majd a babysitterkedéssel kezdõdnek. Mert, mintegy engesztelésképpen a terápiás gyomorba térdepelésért és a könnyû, de jólesõ testi sértésekért Catherine Zeta-Jones mint kétgyermekes családanya (40) a pelyhedzõ Finkelsteinre (24) bízza csemetéi esténkénti megõrzését - a többi, mint a karikacsapás. A hollywoodi forgalmisták találmánya, hogy a negyvenbõl kivonták a huszonnégyet, ami pedig maradt, azt úgy írták bele a forgatókönyvbe, mint egy mégoly heves és jótékony szerelmet is ellehetetlenítõ tényezõt. Mrs. Robinsonnál nagyobb volt a korkülönbség, de az a tippünk, hogy épp az õ emléke kísért itten, ezért kellett az eredeti dalnokot is felléptetni. Ha lenne mélypontja a filmnek, mint ahogy nincsen neki (mert ahhoz bizonyos ívek kellenének, és nem csak egy kímélõ sík), akkor bizonyára Art lenne az, mert õ még a bogaras jiddise pápe színészi magaslabdáját is elmûvészieskedi. A többiek nem ilyen finnyásak; profi romkomisták, akik többféle nézést is tudnak, olyat például, hogy harag, sóvárgás1, boldog beteljesülés, sóvárgás2. Örökbe fogadott, hátrányos helyzetû kisgyermekhez viszont nekik sincs adekvát nézésük. De pofájuk van hozzá.

A Budapest Film bemutatója

** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.