film - VALENTIN NAP

  • - kg -
  • 2010. február 11.

Zene

A frissen ébredt Jessica Albát (29) meggyűrűzi Ashton Kutcher (32), akinek Jennifer Garner (38) a legjobb barátnéja, de Jennifert az ág is húzza, meg Patrick Dempsey (44), mert Patrick nem az, akinek mondja magát, de Anne Hathawaynek (28) sem egészen tiszta a lelkiismerete, midőn Topher Grace (32) mellett ébred, még jó, hogy Queen Latifah (40), a főnök asszonya jól átlát rajta, de senki sem olyan éleslátó, mint Hector Elizondo (74) és Shirley MacLaine (76), akik egy egész emberöltőt leéltek egymás mellett, de Valentin-napon őket is érik meglepetések, hát még Julia Robertset (43), a távoli szolgálatból hazatérő katonanőt, aki Bradley Cooperrel (35) utazik egy gépen, miközben valahol lent, Los Angelesben Jamie Foxx (43) pacsizni tanítja Jessica Bielt (28), miközben Kathy Bates (62) kétszer is felhúzza a szemöldökét. Garry Marshall (76) aggkori őszikéje a jancsói utat járja be: haverok és havernők lépnek a kamera elé, s míg egyik szemükkel tisztelegnek a nagy öregnek, a másikkal magukat adják valami kis habos-szerelmes, valentinos-egymásratalálós történet ürügyén.
A frissen ébredt Jessica Albát (29) meggyûrûzi Ashton Kutcher (32), akinek Jennifer Garner (38) a legjobb barátnéja, de Jennifert az ág is húzza, meg Patrick Dempsey (44), mert Patrick nem az, akinek mondja magát, de Anne Hathawaynek (28) sem egészen tiszta a lelkiismerete, midõn Topher Grace (32) mellett ébred, még jó, hogy Queen Latifah (40), a fõnök asszonya jól átlát rajta, de senki sem olyan éleslátó, mint Hector Elizondo (74) és Shirley MacLaine (76), akik egy egész emberöltõt leéltek egymás mellett, de Valentin-napon õket is érik meglepetések, hát még Julia Robertset (43), a távoli szolgálatból hazatérõ katonanõt, aki Bradley Cooperrel (35) utazik egy gépen, miközben valahol lent, Los Angelesben Jamie Foxx (43) pacsizni tanítja Jessica Bielt (28), miközben Kathy Bates (62) kétszer is felhúzza a szemöldökét. Garry Marshall (76) aggkori õszikéje a jancsói utat járja be: haverok és havernõk lépnek a kamera elé, s míg egyik szemükkel tisztelegnek a nagy öregnek, a másikkal magukat adják valami kis habos-szerelmes, valentinos-egymásratalálós történet ürügyén. Úgy hírlik, már készül is a folytatás; reméljük, abban újraosztják a szerepeket, s Richard Gere (61) a régi szép idõk, de leginkább a Marshall rendezte Pretty woman emlékére jól elfenekeli benne Julia Robertset, Al Pacino (70) pedig virágot visz Michelle Pfeiffernek (52), a háttérben pedig a Roxette (52, 51) nyomatja az It Must Have Been Love-ot. Szép lesz az is, miként az elsõ rész is igazán szívmelengetõre sikeredett, csak Kapa, Pepe nincsen sehol - állítólag De Niro és Pacino nem vállalta.

Az InterCom bemutatója

* és fél

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Érzések és emlékek

A magyar származású fotóművész nem először állít ki Budapesten; a Magyar Fotográfusok Házában 2015-ben bemutatott anyagának egy része szerepel a mostani válogatásban is, sőt a képek installálása is hasonló (ahogy azonos a kurátor is: Csizek Gabriella).

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Akkor és most

Úgy alakultak dolgaink, hogy az 1991-ben írt, a 80-as évek Amerikájában játszódó epikus apokalipszis soha korábban nem volt számunkra annyira otthonos, mint éppen most. Néhány évvel ezelőtt nem sok közünk volt az elvekkel és mindennemű szolidaritással leszámoló, a nagytőkét a szociális háló kárára államilag támogató neoliberalizmushoz.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.

Lengyel Tamás: A hallgatás igen­is politizálás!

Elegem van abból, hogyha elhangzik egy meredek kijelentés, amelytől, úgy érzem, kötelességem elhatárolódni, vagy legalábbis muszáj reagálnom, akkor felcímkéznek, hogy én politizálok – míg aki csak hallgat, az nem politizál – mondja interjúnkban a színész, aki azt is elárulta, hogy melyik politikusra hajaz leginkább a kormánypárti álinfluenszere.