Koncert

Hey Honey

Zene

Németh Juci 2014-ben, a Nemjuci feloszlása után alapította meg duóját Matisz Flórával, ami rövid életűnek bizonyult, alig néhány koncertjük volt. A páros felállás nemrég feltámadt, Flóra helyét azonban G. Szabó Hunor (The Qualitons) vette át, aki már hét éve Juci párja, de eddig nem zenéltek együtt. A megújult Hey Honey most lépett fel másodjára, egy elég merev atmoszférájú színházteremben. A nagyrészt idősebbekből álló, ráadásul maszkot viselő közönség láttán a zenészek kicsit meg is voltak illetődve, aztán fokozatosan oldódott a hangulat. Ebben sokat segítettek Juci szórakoztató konferálásai: elmesélte például, hogy azért ér véget a koncert este 8-kor, mert haza kell menniük altatni a kétéves kislányukat.

A repertoárban egyelőre a feldolgozások vannak túlsúlyban, játszottak Beatlest, Kovács Katit és Nancy Sinatrát is, a ráadás pedig a The House of the Rising Sun volt. Saját egyéb zenekaraikat is megidézték: Hunor részéről elhangzott egy szám a megzenésített Shakespeare-szonettekben utazó W. H.-tól, illetve a Kex Piros madara a Qualitons átiratában. Előkerült egy-egy Nemjuci- és Budapest Bár-sláger is. A korábbi Hey Honey-dalok közül viszont egyelőre csak egyet mentettek át, de ez idővel változni fog, és persze közös új szerzemények is lesznek. Különlegesség, hogy az éneklés mellett mindketten három-négy hangszeren játszanak, jóformán minden dalban máson.

Érződött, hogy a párnak kicsit még szokatlan, hogy a magánélet után a színpadon is együtt vannak, de ha belerázódnak, kifejezetten izgalmas projekt lehet ebből.

Wesselényi17, október 17.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.