Zene

Allűr vagy érzékenység?

Puszta hisztéria, ha egy énekes akár az utolsó percekben mondja vissza az előadást? Hogyan tudja megőrizni színpadi vértezetét az előadóművész és mik a legnagyobb veszélyei a pályának? Ezeket a kérdéseket jártuk körbe.

Papíron szimfónia

Ha valaki a századelő budapesti zenei életének a rekonstruálására törekszik – annak az idő­szak­nak, amelyben Bartók és Kodály, az olasz verizmus, Debussy és az új francia zene vagy a korszak jelentős hangszeresei megjelentek –, nem tévesztheti szem elől Csáth Géza zenei írásait.

Egyedül nehezebb

Impresszárió, ügynök, menedzser – a másik „házastárs”, aki a lelkére beszél a lámpalázas művésznek; esetleg a rossz zsaru, aki kiharcolja számára az új jelmezt. Mennyire bevett itthon művész­menedzsert alkalmazni? Kiválthatja-e a menedzser munkáját maga a művész?

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.