Az idén nyáron a Balaton Soundon is fellépő Joey Bada$$ öt éve egy lépcsőházban felvett freestyle YouTubevideóval vált ismertté, majd a Twitteren keresztül kapott lemezszerződést. Igazi 21. századi sztori lehetne tehát az övé. Ő azonban már a mixtape-jein is jelezte, hogy Pro Era-kiadós társaival egészen más céljaik vannak, mint a mondanivaló híján csak a pénzükkel hencegve bulizó kortársainak. Erre utal mindjárt a huszadik szülinapján megjelent lemezének a címe is (B4.DA.$$, vagyis Before The Money). Bada$$-ék ugyanis egyrészt az öntudatos rap hagyományait szeretnék továbbvinni – írtak számot az Occupy mozgalomnak, és Ferguson kapcsán is felszólaltak –, másrészt pedig a New York-i rap kilencvenes évekbeli aranykorához szeretnének visszatérni, és abból kiindulva létrehozni valami egészen újat. Mindezt elég nagy sikerrel teszik: a fiatal rapper az elmúlt években írt jó pár slágert, kiépített egy népesebb rajongótábort, mindez pedig azzal tetőzött, hogy Obama lánya pár hete már Pro Era-pólóban szelfizett.
A lemez alaphangját a dzsesszesen hömpölygő középlassúk adják, de vannak agresszívabb témák is nyaktörő szkreccsekkel, a főhős karibi gyökereihez kötődő reggae-s hatások, illetve még a Fugees neosoulja és J Dilla szelleme is érezhető.
A B4.DA.$$ azonban végső soron csak egy tisztelgés Nas, Jay Z és a többi nagy előd előtt. Bámulatosan könnyedén áll bele a korszak hiphopjába, és veszi át a jellegzetes flow-kat is – túllépni azonban még nem tud rajtuk.
Cinematic Music Group, 2015