koncert - AIRBOURNE

  • V. Á.
  • 2010. március 11.

Zene

Vajon milyen zenét játszhat egy ausztrál rockzenekar? Nagyon jól tippelt az, aki elsőre rögtön az AC/DC-t kezdte emlegetni, hiszen a fiatal ausztrál srácokból álló zenekar, ahogy arra a koncert után egy nappal egy netes fórumozó figyelmesen rámutatott, ezen az estén eljátszotta még azokat az AC/DC-riffeket is, amelyeket a Young fivérek eddig elfelejtettek megírni. Ráadásul az Airbourne-ban is van testvérpár (egész pontosan a dobos Ryan és az énekes-gitáros Joel O'Keefe) - innentől kezdve az ausztrál srácok a büdös életben nem fogják magukról lemosni az AC/DC matricát.
Vajon milyen zenét játszhat egy ausztrál rockzenekar? Nagyon jól tippelt az, aki elsõre rögtön az AC/DC-t kezdte emlegetni, hiszen a fiatal ausztrál srácokból álló zenekar, ahogy arra a koncert után egy nappal egy netes fórumozó figyelmesen rámutatott, ezen az estén eljátszotta még azokat az AC/DC-riffeket is, amelyeket a Young fivérek eddig elfelejtettek megírni. Ráadásul az Airbourne-ban is van testvérpár (egész pontosan a dobos Ryan és az énekes-gitáros Joel O'Keefe) - innentõl kezdve az ausztrál srácok a büdös életben nem fogják magukról lemosni az AC/DC matricát. Bár talán nem is akarják.

Na és vajon mit lehet írni egy ilyen zenekar koncertjérõl? Semmi érdekeset, azon túl, hogy gyakorlatilag úgy hordozták tenyerükön a majdnem teljesen megtelt Dürer közönségét, ahogy az AC/DC csinálhatta úgy a hetvenes évek tájékán, mielõtt még gigasztárok lettek volna, aminek köszönhetõen átkényszerültek a stadionokba. A kicsit egy hisztérikusabb Vince Neilre (és persze Brian Johnsonra) emlékeztetõ énekhanggal bíró Joel O'Keefe-nek csak a konferálás szegényességét lehet felróni - a dalok végén rendszerint óriási tust húztak, majd hosszú másodpercekig méla kuss volt a színpadon: Bon Scott a koncertvideók tanúsága szerint ezerszer szórakoztatóbb lehetett egykoron -, viszont a játékban nem volt hiba: a klasszikus rock 'n' roll hangzással - a Marshall erõsítõk és a Gibson gitárok kombóját ezen a téren negyven év alatt sem sikerült megverni - megtámogatott, kõegyszerû, fogós Airbourne-dalok (figyelem, a most megjelent No Guts, No Glory az év egyik legjobbja!) még a közismerten szarul szóló Dürer-nagyteremben is képesek voltak óriási házibuli-hangulatot varázsolni, és a koncerttõl még az sem tudta elvenni a kedvem, hogy a terem színpadát gyakorlatilag másfél méterrel alacsonyabbra építették, ezért a végére gyógyíthatatlanul beleállt a görcs a lábujjaimba.

Dürer-kert, március 6.

*****

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.