koncert - FUCKED UP

  • - greff -
  • 2009. július 16.

Zene

"Délután a medencénél volt nálam kövérebb és szőrösebb ember is, a legkövérebb szőrös férfi viszont én voltam" - pironkodott Pink Eyes, a kanadai zenekar kábé százhetven centis és legalább százhúsz kilós énekese a koncert elején, aztán dinamógatyáját a mindenkori óvodásdivat szerint köldöke fölé húzva tekintélyes méretű, mezítelen (és valóban elég gyapjas) sörhasával megcélozta a közönséget, majd nagy lendülettel a hívei közé vetette magát. Az angolszász zenei sajtóban jelenleg a legjobban kaserolt kortárs hardcore zenekart a nemes Ramones-Black Flag-Negative Approach-hagyományt folytató, pár akkordos reszelést színező lebegős, már-már pszichedelikus zajbetétekért szokták dicsérni, de a múlt héten az is kiderült, hogy ez a feszesen, tüzesen játszó zenekar akkor is egészen lehengerlő, amikor a maszatos hangzásban el-eltűnnek a három szólógitáros finom díszítései, és inkább csak a vibráló, zajos zúzás marad ténylegesen hallható. Előzetesen némiképp tartottam tőle, hogy a tavalyi lemez számaiból hiányozni fognak a vendégénekesek dallamai, de az egyik, a frissen érettségizettek ártatlanul csillogó tekintetével és suta frizurájával színpadra álló gitáros remekül pótolta ezeket, sőt még ordítozásban is helytállt, amikor Pink Eyes egy egész számon át a parkettán birkózott két rajongójával.
"Délután a medencénél volt nálam kövérebb és szõrösebb ember is, a legkövérebb szõrös férfi viszont én voltam" - pironkodott Pink Eyes, a kanadai zenekar kábé százhetven centis és legalább százhúsz kilós énekese a koncert elején, aztán dinamógatyáját a mindenkori óvodásdivat szerint köldöke fölé húzva tekintélyes méretû, mezítelen (és valóban elég gyapjas) sörhasával megcélozta a közönséget, majd nagy lendülettel a hívei közé vetette magát.

Az angolszász zenei sajtóban jelenleg a legjobban kaserolt kortárs hardcore zenekart a nemes Ramones-Black Flag-Negative Approach-hagyományt folytató, pár akkordos reszelést színezõ lebegõs, már-már pszichedelikus zajbetétekért szokták dicsérni, de a múlt héten az is kiderült, hogy ez a feszesen, tüzesen játszó zenekar akkor is egészen lehengerlõ, amikor a maszatos hangzásban el-eltûnnek a három szólógitáros finom díszítései, és inkább csak a vibráló, zajos zúzás marad ténylegesen hallható. Elõzetesen némiképp tartottam tõle, hogy a tavalyi lemez számaiból hiányozni fognak a vendégénekesek dallamai, de az egyik, a frissen érettségizettek ártatlanul csillogó tekintetével és suta frizurájával színpadra álló gitáros remekül pótolta ezeket, sõt még ordítozásban is helytállt, amikor Pink Eyes egy egész számon át a parkettán birkózott két rajongójával. A potrohos figuránál kevés szórakoztatóbb jelenség van ma a rockszínpadokon: két ordibálás között önfeledten hempergett a földön, felhágott a pólóárus standjára, csókokat osztott, megtáncoltatta a lányokat, és láthatóan legfontosabb kötelességének érezte, hogy a kábé százfõs közönség minden egyes tagját legalább egyszer "éneklésre" bírja, így a Crusades harmadik refrénjénél szerénységem is hozzájárulhatott az egyébként sem csekély mûvészi nívó még magasabbra tornászásához. S tudnánk-e elegánsabb zárlatot kieszelni annál, amikor egy Ramones-feldolgozás alatt húszan próbálnak egyszerre a csillámlósra izzadt énekes nyakába ugrani?

Dürer-kert, július 9.

*****

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.