Koncert - Kövéren, kopaszon - A Suicidal Tendencies Budapesten

  • V. Á.
  • 2010. július 15.

Zene

A Suicidal Tendenciest akkor is nagy húzás volt elhoznia a frissen a Nyugati térre költözött West Balkán legénységének, ha ez a Suicidal már nem teljesen az a zenekar, amely akkora kultuszt teremtett Magyarországon is úgy tizennyolc-húsz évvel ezelőtt. V. Á.

A Suicidal Tendenciest akkor is nagy húzás volt elhoznia a frissen a Nyugati térre költözött West Balkán legénységének, ha ez a Suicidal már nem teljesen az a zenekar, amely akkora kultuszt teremtett Magyarországon is úgy tizennyolc-húsz évvel ezelőtt. Az akkori felállásból Rob Trujillo basszusgitáros a Metallicában keresi hülyére magát, Rocky George, a csapat védjegyszerű szólisztikus betéteit jegyző fekete bőrű gitárosa pedig egészen jól elvan a Fishbone tagjaként. Már csak Mike Muir, a fejkendő (szaknyelven: bandana) viselésével divatot teremtő énekes és Mike Clark ritmusgitáros számít autentikusnak, ám Muir egy mesterinek is nevezhető húzással a saját, funkosabb hangvételű zenekarából, az Infectious Groovesból hozta át a dobost, a basszusgitárost és a gitárost - összeszokott társasággal túrják hát körbe Európát ezzel a kőretró Suicidal-műsorral.

A West Balkán kiváló belvárosi koncerttér a maga saccra nyolcszáz-ezer fő körüli befogadóképességű nagytermével, hiszen ha valaki szemfüles, és megtalálja a félemelet-magasságban elhelyezkedő galériát, akkor pontosan rálát a színpadra anélkül, hogy rommá kéne magát tiportatnia az első sorokban, ahol a Suicidal színpadra lépésekor elkezdődött és a koncert végéig abba sem maradt a harminc év alatti és fölötti punkok irgalmat nem ismerő pogócsatája. Fentről remekül lehetett látni a kicsit elhízott, de még mindig hiperaktív Mike Muirt, ahogy utánozhatatlan gesztikulálásával - az egyik mozdulatsor pont olyan volt, mintha itt a piros, hol a pirost játszana három darab, nitroglicerint tartalmazó kémcsővel - végigsipákolja a best of műsort. Ami tényleg olyan, hogy nincsen hiányérzet: a You Can't Bring Me Down a kezdés, kicsit később a War Inside My Head meg az I Saw Your Mummy jön, természetesen kifogyhatatlan energiával elreszelve. A hosszú haját elvesztett Mike Clark a bandanájában olyan, mintha Muir ikertestvére lenne, és ők ketten el is adják az egész koncertet, mialatt a többiek óraműpontossággal zenélnek alájuk. Pleasants gitároson látszik, hogy nem az ST az igazi terepe, de hangról hangra elnyomja Rocky George témáit, ahogy a szerényen ide-oda lépegető basszusgitáros, Steve Brunner is inkább csak technikában állítható oda Trujillo mellé, de a saccra százhúsz kilós Eric Moore dobos tökéletesen illik a zenekarba. Csak annyival vonzza kevésbé a tekinteteket, amennyivel hátrébb szorult a szerkójával, de még így is azon kapom magam, hogy percekig őt figyelem, várva, hogy mikor csépeli javíthatatlanra a cuccát. Amit az utolsó szám végén be is borít a színpadra, ezzel jelezvén, hogy vége a koncertnek, ami olyan volt, hogy a továbbiakban még azzal is kiegyeznék, hogy soha többé ne szülessen új Suicidal-lemez, csak ezt a műsort hozzák el hozzánk is úgy két-három évente.

West Balkán, július 6.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.