koncert - PRONG

  • - vincze -
  • 2009. július 2.

Zene

A Prong pontosan beleillik abba a halmazba, amely a kilencvenes évek leginvenciózusabb rockzenekarait tartalmazza, és amelynek főbb képviselői, a Ministry, a Life of Agony és a Helmet tavaly alig két hét leforgása alatt fordultak meg Magyarországon. Sőt a Prong gitáros-énekes agya, Tommy Victor pont a Ministry utolsó időszakának gitárosa volt, Aaron Rossi pedig, aki a dobos feladatát látja el momentán Victor mögött, az utolsó Ministry-turné ütőseként szerepelt.
A Prong pontosan beleillik abba a halmazba, amely a kilencvenes évek leginvenciózusabb rockzenekarait tartalmazza, és amelynek fõbb képviselõi, a Ministry, a Life of Agony és a Helmet tavaly alig két hét leforgása alatt fordultak meg Magyarországon. Sõt a Prong gitáros-énekes agya, Tommy Victor pont a Ministry utolsó idõszakának gitárosa volt, Aaron Rossi pedig, aki a dobos feladatát látja el momentán Victor mögött, az utolsó Ministry-turné ütõseként szerepelt.

Ez a Prong-koncert pedig még annak ellenére is nagy eseménynek számított, hogy az utolsó két stúdiólemez (Scorpio Rising, Power Of The Damager) sehol nincs nemhogy a zenekar aranykorának számító Beg To Differ - Prove You Wrong -Cleansing -Rude Awakening négyeshez képest, de úgy általában véve is elkapkodott anyagok. Élõben persze még a róluk játszott dalok is képesek mûködni, ha az ember orra elõtt a kilencvenes évek legnagyobb riffgyárosainak egyike (a másik nyilván Page Hamilton a Helmetbõl), a fehér bõrû, szekrényhátú, Kabir Bedire emlékeztetõ Tommy Victor facsarja a gitárt. Szerencsére Victor is tudja, hogy melyek az igazán maradandó lemezei: rögtön második dalként elsütötték a Rude Awakening címadó, egyben legjobb darabját, amit utána a kimondottan hoszszú, másfél óra körüli kristálytiszta és erõteljes hangzású koncerten még olyanok követtek, mint például a Prove Your Wrong MTV-n is (persze nem a fõmûsorsávban) futtatott klipdala, az Unconditional, vagy a mai napig a legnagyobb Prong-lemezként aposztrofált Cleansingnek majdnem a fele. Igaz, a nyilvánvalóbb fele, és ha kukacoskodni akarnék, ezt nevezném meg az egyébként tökéletes koncert egyetlen hibájának: hiszen sem a nagy kedvenc Test, sem az Out Of This Misery nem hangzott el, ellentétben a kötelezõen játszott, annak idején a metálosabb rockdiszkók mûsorába is kirobbanthatatlanul bebetonozott Snap Your Fingersszel, de ez legyen a legnagyobb bajom.

Dürer-kert, június 24.

*****

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.