film - TRANSFORMERS: A BUKOTTAK BOSSZÚJA

  • Hajnal Ernõ
  • 2009. július 2.

Zene

A Paramount-logóra úgy kerülnek fel a csillagok, mintha egy mérges nindzsa vette volna célba a közismert feliratot - lendületes kezdés, az ember pont ilyet vár Michael Baytől, meg közepesen átsütött, vérnarancs naplementét metálszínű, tolótetős világvégékkel. Lehetséges, hogy Pearl Harbort nem vele kellett volna újrajátszatni (bár így legalább túlestünk rajta, mint a rubeólán), de azt még a lélektől lélekig terjedő kamaradrámák hívei is elismerték, hogy Baynél rátermettebb szakit aligha találhatott volna Spielberg a Hasbro játék robotjainak megfilmesítésére.
A Paramount-logóra úgy kerülnek fel a csillagok, mintha egy mérges nindzsa vette volna célba a közismert feliratot - lendületes kezdés, az ember pont ilyet vár Michael Baytõl, meg közepesen átsütött, vérnarancs naplementét metálszínû, tolótetõs világvégékkel. Lehetséges, hogy Pearl Harbort nem vele kellett volna újrajátszatni (bár így legalább túlestünk rajta, mint a rubeólán), de azt még a lélektõl lélekig terjedõ kamaradrámák hívei is elismerték, hogy Baynél rátermettebb szakit aligha találhatott volna Spielberg a Hasbro játék robotjainak megfilmesítésére. Persze Will Smith és Nicolas Cage is jól mutatott lassított vetõdés közben, de a nyomába sem jöttek Bay új felfedezettjeinek, a sportkocsiból, kamionból és még sok más jármûcsodából átalakult robotoknak. A rendezõ idült heroikussága végre megfelelõ alanyokra talált, a 2007-es Transformers-mozi pedig megérdemelten végzett az óriásrobotos filmek élmezõnyében. Bár a spielbergi családszeretet már az elsõ részre is rányomta bélyegét, a másodikban nemcsak a szülõvonal kap erõre, de a cukisági faktor is jelentõs mértékben emelkedett, akciótéren viszont nem sikerült új frontokat nyitni. Két rossz hírû alak, Jar Jar Binks és Mutt Williams szellemei kísértenek a folytatásban két egymással civakodó bevásárlóautó képében, annyi önmérséklet azonban maradt az alkotókban, hogy nem énekeltetik meg a jármûveket. Félõ azonban, hogy a harmadik részre ezt a gátlásukat is sikerül leküzdeni, és nem kizárt, hogy legközelebb egy Transformers-bébi világrajöttéhez asszisztálhatunk.

A UIP-Duna Film bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.