Koncert: Korunk hülyéje hupi (Hupikék törpikék a Füredi Szabadtéri Színpadon)

  • - sissova -
  • 1997. augusztus 14.

Zene

Úgy látszik, a hülyeség a végtelenben maximalizálódik. Csak döntögetik a rekordokat, de a reményt, hogy egyre többet érhetnek el, fájó szívvel kell közölnöm, sosem adják föl. Volt ez a lemez, ami két perc alatt elsöprő sikert aratott a világon, ez a techno-cincogós, elborzasztó szövegekkel, amire a kétévesek csápoltak a járókákban, meg néhány söprűarcú levehető tetejű, kertajtós autójából is ez az infernális baromság üvöltött. Már csak a nyílt, halálos fenyegetőzés hiányzott hozzá.

Úgy látszik, a hülyeség a végtelenben maximalizálódik. Csak döntögetik a rekordokat, de a reményt, hogy egyre többet érhetnek el, fájó szívvel kell közölnöm, sosem adják föl. Volt ez a lemez, ami két perc alatt elsöprő sikert aratott a világon, ez a techno-cincogós, elborzasztó szövegekkel, amire a kétévesek csápoltak a járókákban, meg néhány söprűarcú levehető tetejű, kertajtós autójából is ez az infernális baromság üvöltött. Már csak a nyílt, halálos fenyegetőzés hiányzott hozzá.

Kicsit aztán elfelejtődött, lettek konstruktívabb barmok, undorító tinédzserek meg middleédzserek, szervesen fejlődött a világ zenei kultúrája tovább, de most meg hallom, jön a comeback, a törpék visszaszivárognak a szórakoztatóiparba, újra összeállnak, egymás vállára, együtt maradnak.

A szerencsétlen Bézsé mondta, hogy balatoni tartózkodása során a biliárdklubon kívül a másik hely, ahova eljutott, a Hupikék törpikék koncert volt. Két gyerekkel állt sorban egy óráig, közben elkezdték a koncertet, százezer gyerek kint dühöngött, a nagyobbacskák zsebéből előkerültek a harcsázóhorgok, nem lehetett őket kordában tartani, úgyhogy a végén ingyen engedték be őket. Odabenn a Fővárosi Nagycirkusz törpetársulata csiszolgatta nagy gonddal a kacsatánc koreográfiájának új verzióját, és a Hókuszpók úgy tartotta őket kordában, hogy időnként a fejükre kúrt a nagy varázspálcájával. Végül bokszmeccsbe torkollt az első sorokban folyó küzdelem, kiderült, hogy több kisnövésű csenevész kamasz gyereknek álcázta magát helyszerzés végett. Fél tízkor megszakították az előadást, hogy vigyék haza és altassák már el a kölyköket, ha mással nem, pálinkás kenyérrel, de ők, kinyomulva a koncertről, Balatonfüred játékboltjainak kifosztásába kezdtek. A koncert káosznapba torkollt, reggelre nem volt a faluban olyan személy, aki meghaladta volna a százhuszonöt centimétert, és nem maradt más segítség, mint az ortopéd cipők.

Lehet, hogy Bézsé kicsit túloz néha, de nagyon megviseltnek látszott.

- sissova -

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.