lemez - JUNIOR BOYS: IT'S ALL TRUE

  • - minek -
  • 2011. szeptember 1.

Zene

Jeremy Greenspan és Matt Didemus duója minden egyes albumán képes volt megújulni: a legfrissebb, It's all True című lemezen pedig egészen nyilvánvaló az előrelépés. A két kanadainak volt mire építenie: korábbi dolgaikból is nyilvánvaló volt, hogy sokszor vadromantikus dalaikat képesek gusztusos, vonzó és többnyire megkapó (jórészt elektronikus) zenei köntösbe öltöztetni.
Jeremy Greenspan és Matt Didemus duója minden egyes albumán képes volt megújulni: a legfrissebb, It's all True címû lemezen pedig egészen nyilvánvaló az elõrelépés. A két kanadainak volt mire építenie: korábbi dolgaikból is nyilvánvaló volt, hogy sokszor vadromantikus dalaikat képesek gusztusos, vonzó és többnyire megkapó (jórészt elektronikus) zenei köntösbe öltöztetni. Greenspan dalszerzõi és elõadói képességei figyelemre méltóak, s az is kivételes, ahogy a nyolcvanas évek elektropopjából, a soul/r&b-hagyományból és modern elektronikus tánczenékbõl képesek voltak egy saját, egyedien érzékeny zenei formanyelvet teremteni. Bár a hozzávalók gyakorlatilag nem változtak, az eredmény sokkal meggyõzõbb, mint a 2009-es Begone Dull Care esetén. Helyükre kerültek a dolgok, s létrejött a megfelelõ kényes egyensúly - úgy a számokon belül, mint az egész album szerkezetét tekintve. Egyrészt maguk a dalok is rendkívül erõsek, jól kidolgozottak, másrészt sikerült úgy csoportosítani õket, hogy a lemezanyag folyamatos izgalomban tarthassa a hallgatót. Az Itchy Fingers dinamikus, grúvos indítása után sem ül le a lemez, következzen bár rá egy afféle bájos elektro-blues (Playtime). A jórészt keserédes darabok a késõbbiekben is szórnak a lassabb sodrású (de ritmikailag ekkor is hangsúlyos) kivitel és a funkosabb lüktetés között - s mindeközben feltûnõ, ahogy Jeremy Greenspan, ha lehet, még jobban uralja a hangját, és éppen azon pontokon teszi oda magát, ahol kell. Például a szinte euforikus kifutású elektro-soul fináléban: a Banana Ripple az egyik legerõsebb szám, amit a JB valaha rögzített, s ugyanez vonatkozik az egész albumra is.

Domino/Neon Music 2011

**** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.