lemez - THURSTON MOORE: DEMOLISHED THOUGHTS

  • - greff -
  • 2011. május 26.

Zene

Idősebb korukra Kevin Shieldst, J Mascist és Thurston Moore-t immár nemcsak a Fender Jazzmaster gitárok fetisizálása és az ezerszínű zaj teremtésében elért kimagasló eredményeik kötik össze, hanem az is, hogy saját nevük alatt megjelentetett kései munkáikon erőteljesen az anyazenekaraiknál csendesebb és tradicionálisabb irány felé mozognak - és hogy ezekkel a lemezekkel meg sem tudják közelíteni a My Bloody Valentine, a Dinosaur Jr és a Sonic Youth anyagainak izgalomfokát. Ez persze nem jelent automatikusan értéktelen perceket.
Idõsebb korukra Kevin Shieldst, J Mascist és Thurston Moore-t immár nemcsak a Fender Jazzmaster gitárok fetisizálása és az ezerszínû zaj teremtésében elért kimagasló eredményeik kötik össze, hanem az is, hogy saját nevük alatt megjelentetett kései munkáikon erõteljesen az anyazenekaraiknál csendesebb és tradicionálisabb irány felé mozognak - és hogy ezekkel a lemezekkel meg sem tudják közelíteni a My Bloody Valentine, a Dinosaur Jr és a Sonic Youth anyagainak izgalomfokát. Ez persze nem jelent automatikusan értéktelen perceket. Thurston Moore elõzõ, a mostanihoz hasonlóan elsõsorban akusztikus gitárra és hegedûre komponált munkája, a Trees Outside The Academy például finom, törékeny portéka volt. Moore tavalyi, sûrû gitárzajba mártott kislemeze (Suicide Notes For Acoustic Guitar) és a producer (Beck) személye pedig még bizsergetõbb izgalmakat ígért e mostani körben - ehhez képest a Demolished Thoughts brutális semmilyenséggel sápasztja hallgatóját. A lemeznyitó, elégikus Benediction az egyetlen oda-vissza magával ragadó szerzemény, utána már csak részeredményeknek örülhetünk, ráadásul még ezek is inkább a vendégek és a producer neve mellé könyvelhetõk (az Orchard Street végén például az izgalmasan a kakofónia felé hullámzó hegedû és hárfa alatt érdektelen gitárpengetés teremt sivár alapot). Az egymástól ritmusukban, hangszerelésükben és hangütésükben sem igen különbözõ dalokból egybetapasztott, elkeserítõen fád Demolished Thoughts egy megkerülhetetlen zenész felesleges munkája.

Matador/Neon Music, 2011

**

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.