lemez - VENETIAN SNARES: FILTH

  • - vincze -
  • 2009. augusztus 13.

Zene

Venetian Snares, vagyis Aaron Funk, a breakcore műfaj legelborultabb, egyben legkreatívabb figurája magyarországi kötődéseit sokan ismerhetik: hősünk jó ideig élt Budapesten, és összecimborált Pándi Balázs dobossal, akivel aztán dolgozott is együtt, egyebek mellett a Pink + Green című VS-kislemezen (vonatkozó interjúnkat lásd lapunk 2009. január 29-i számában). Itt-tartózkodásának emlékét pedig a teljes egészében magyar dalcímekkel (és a Szomorú vasárnap Billie Holiday-féle verziójának remixével) ellátott lemeze, a Rossz csillag alatt született őrzi.
Venetian Snares, vagyis Aaron Funk, a breakcore mûfaj legelborultabb, egyben legkreatívabb figurája magyarországi kötõdéseit sokan ismerhetik: hõsünk jó ideig élt Budapesten, és összecimborált Pándi Balázs dobossal, akivel aztán dolgozott is együtt, egyebek mellett a Pink + Green címû VS-kislemezen (vonatkozó interjúnkat lásd lapunk 2009. január 29-i számában). Itt-tartózkodásának emlékét pedig a teljes egészében magyar dalcímekkel (és a Szomorú vasárnap Billie Holiday-féle verziójának remixével) ellátott lemeze, a Rossz csillag alatt született õrzi. De a My Downfallon és a Filth-et megelõzõ Detrimentaliston is találhatók magyar utalások.

A Filth-en viszont nincs egy sem, és az említett anyagoktól nemcsak ebben különbözik: hiszen amíg a Rossz csillag..., de fõleg a My Downfall az arcbamászó, szétütött breakcore-ütemek ellenére is fogyasztható volt, köszönhetõen a gondosan felépített, itt-ott komolyzenei hangszerelésnek és a meditatívabb, lassabb daloknak, addig a Filth teljesen kompromisszummentes, kõkemény breakcore-t tartalmaz több mint ötven percben. Valamelyik zenei blogon azt írta egy késõn érkezett Snares-rajongó, hogy azért szereti jobban a My Downfallt, mint a Filth-et, mert az elõbbin dalok vannak, nem pedig értelmetlen zaj, ugyanakkor a teljesen analóg módon készült Filth varázsa pont az õrültségében és a kiszámíthatatlanságában rejlik. Funk pontosan azért kiváló komponista, mert az elsõ hallásra tömör zajhalmaznak és követhetetlen ütemek sokaságának tûnõ anyagot is képes olyan nüanszokkal feldobni, mint például a Mongoloid Alien robothangja vagy a Crashing The Yoghurt Truck majdnem táncolható középrésze, és az ehhez hasonló motívumoknak köszönhetõen, ha nem is válik napi hallgatnivalóvá, a Filth végeredményben szerethetõ lemeznek mondható.

Planet Mu, 2009

****

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.