Lemez

Mac DeMarco: This Old Dog

  • Mihályi Dávid
  • 2017. június 25.

Zene

Budapesti koncertjeinek felsorolásával is szemléltethetnénk Mac DeMarco karrierjét: 2013-ban a Kuplungban lépett fel tök ismeretlenül, tavaly már telt ház előtt az Akváriumban, az idén meg a Szigetre hivatalos… Ha így folytatja, meg sem áll a Fradi-pályáig a kanadai tróger-rocker.

Legújabb lemezén, a This Old Dogon az összes hangszeren ő játszik, ő volt a producer is, sőt egy interjúban azt mondta, hogy új szerzeményeit magának írta, nem is akarta közönség elé vinni. Ennek minden bizonnyal a fele sem igaz, de az kétségtelen, hogy nagyon személyes dolgok vannak itt megénekelve: a zenészt 4 éves korában elhagyó alkoholista és drogfüggő apától kezdve az éppen kialakuló kapuzárási pánikig. Már az első dalban, a My Old Manben a 27 éves DeMarco arról vall, hogy miként találta meg otthoni tükrében édesapját. A lemezt végig minimális dob, dallamos akkordozások, fülbemászó gitártémák és ízlésesen elhelyezett kiegészítő hangszerek (szintetizátor, harmonika és számos ütős hangszer) jellemzik, de az A Wolf Who Wears Sheeps Clothest éppen az ügyes hangszerelése teszi emlékezetessé a 13 szám közül. Az olyan dalok, mint a Moonlight on the River, For the First Time vagy a csupán egyperces Sister leginkább John Lennon hangulatát idézik meg, a One Ano­thert, a Still Beatinget vagy a Dreams from Yesterdayt viszont Damon Albarn is írhatta volna.

Ezzel együtt a This Old Dog az év egyik legkellemesebb albuma. DeMarco közelebb került ahhoz, hogy korosztályának egyik meghatározó zenészévé váljon.

Captured Tracks, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.