Lemez

Moped Loewen: Book of Navi

Zene

Az experimentális jazz-rockban utazó, megalakulása óta többször is átszervezett zenekar nevének hallatán könnyen hihetjük azt, hogy külföldi formációval van dolgunk, és nem is járunk messze a valóságtól.

Bár a szálak Varga Dánielnél futnak össze, ő a mozgatórugó és a fő dalszerző, a felállás erősen multikulturális: rajta kívül két magyart (Fenyvesi Márton – gitár és Gyányi Marcell – basszusgitár) találunk a stúdiófelvétel közreműködői között, ráadásul ez is kettővel több, mint az előző EP-nél, amelyen csak a frontember képviselte hazánkat. Van azonban lengyel, német, osztrák, brazil, svéd, szerb és szlovén tag is, mintha a koncepció része lett volna, hogy minél több országból származzanak. Mindannyian jazz tanszakot végeztek, nem véletlen, hogy a kísérletezést és új hangzások keresését tűzték ki célul.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.