Lemez

Korai Electric: Korai Electric 2020

  • - minek -
  • 2021. március 31.

Zene

A már 30 pluszos Korai Öröm családfáján számos hajtásra lelhetünk: a korábbi leágazások (például az organikus folyamatzenében utazó Korai Trancemission) nyomdokain jött létre még 2018-ban a Korai Electric.

A várakozásokat maximálisan beteljesítő, szigorúan vinylen kijött albumukon őrzik a Korai-örökség fontos stílusjegyeit: markáns ritmusú, erősen perkusszív folyamatzenét hallhatunk (Csányi Viktor dob/dobgép, Kilián Zoltán basszus) szellős, gazdagon színezett gitártémákkal (Kovács Andor), Paizs Miklós tuvai torokéneke (khöö-mei) és egzotikus fúvóshangszerei (fuyara, doromb) által átszínezve. A hangsúlyosabb szintetizátortémák (Borosi Gábor, Domokos Tibor) és programozott dobtémák révén határozottabb a kapcsolódás az elektronikus tánczenék hangképeihez, de a szerzemények szerkezete, felépítése, érezhető sodrása még mindig a pszichedelikus, etnoorientált, transzba ringató rockzenéből jön.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A végtelenített Simonka-per a bírói függetlenség árnyékában

A Simonka-per bírája, Laczó Adrienn lemondása nem a politikus elleni büntetőperről szól, de azt (is) nagymértékben befolyásolja. Egyrészt a szemünk előtt játszódik le egy irreálisan elhúzódó elsőfokú bírósági eljárás, másrészt a bírósági szervezet súlyos rendszerhibái mutatják, hogy egy tárgyalás hogyan fordul bohózatba és mi lesz a bírói autonómiával.