Lemez

Korai Electric: Korai Electric 2020

  • - minek -
  • 2021. március 31.

Zene

A már 30 pluszos Korai Öröm családfáján számos hajtásra lelhetünk: a korábbi leágazások (például az organikus folyamatzenében utazó Korai Trancemission) nyomdokain jött létre még 2018-ban a Korai Electric.

A várakozásokat maximálisan beteljesítő, szigorúan vinylen kijött albumukon őrzik a Korai-örökség fontos stílusjegyeit: markáns ritmusú, erősen perkusszív folyamatzenét hallhatunk (Csányi Viktor dob/dobgép, Kilián Zoltán basszus) szellős, gazdagon színezett gitártémákkal (Kovács Andor), Paizs Miklós tuvai torokéneke (khöö-mei) és egzotikus fúvóshangszerei (fuyara, doromb) által átszínezve. A hangsúlyosabb szintetizátortémák (Borosi Gábor, Domokos Tibor) és programozott dobtémák révén határozottabb a kapcsolódás az elektronikus tánczenék hangképeihez, de a szerzemények szerkezete, felépítése, érezhető sodrása még mindig a pszichedelikus, etnoorientált, transzba ringató rockzenéből jön.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.