Lemez

Korai Electric: Korai Electric 2020

  • - minek -
  • 2021. március 31.

Zene

A már 30 pluszos Korai Öröm családfáján számos hajtásra lelhetünk: a korábbi leágazások (például az organikus folyamatzenében utazó Korai Trancemission) nyomdokain jött létre még 2018-ban a Korai Electric.

A várakozásokat maximálisan beteljesítő, szigorúan vinylen kijött albumukon őrzik a Korai-örökség fontos stílusjegyeit: markáns ritmusú, erősen perkusszív folyamatzenét hallhatunk (Csányi Viktor dob/dobgép, Kilián Zoltán basszus) szellős, gazdagon színezett gitártémákkal (Kovács Andor), Paizs Miklós tuvai torokéneke (khöö-mei) és egzotikus fúvóshangszerei (fuyara, doromb) által átszínezve. A hangsúlyosabb szintetizátortémák (Borosi Gábor, Domokos Tibor) és programozott dobtémák révén határozottabb a kapcsolódás az elektronikus tánczenék hangképeihez, de a szerzemények szerkezete, felépítése, érezhető sodrása még mindig a pszichedelikus, etnoorientált, transzba ringató rockzenéből jön.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.