Lemez

Nada Surf: You Know Who You Are

Zene

Kisebbfajta rejtély, hogy a Nada Surf miért nem ért el akkora sikereket, mint a hasonszőrű Death Cab For Cutie, miközben Matthew Cawséké a szimpatikusabb alternatív rockzenekar. Az ok talán abban rejlik, hogy a Nada Surföt viszonylag hamar ejtette a nagykiadó, így maradt a keményen dolgozó kiscsapatok ligája – alacsony slágerlistás helyezésekkel, viszont jó kritikákkal és nem túl nagy létszámú, ám annál szilárdabb rajongói maggal. Az enyhén 9/11-es hangulatú borítót villantó You Know Who You Are a hetedik albumuk a sorban – úgy tűnik, a Neil Tennant stílusát megidéző Caws és kollégái az olimpiai években szeretnek sorlemezt kiadni. Fontos megjegyezni még, hogy a Nada Surf immáron négytagú együttes, és a Guided By Voicestól érkező Doug Gillard a dalszerzésből is aktívan kivette a részét. Törvényszerű ugyanakkor, hogy akadjon egy-két gyengébb darab is, például az újrakezdésről szájbarágósan éneklő Out of the Dark és a szintén a pozitivitást zengő Victory’s Yours, de összességében továbbra sem lehet panaszunk a derék New York-iakra. A You Know Who You Are-t nyugodt szívvel oda lehet rakni a digitális polcon a korábbi albumok mellé, hiszen most is kapunk jó pár gyöngyszemet, többek között a vicces értekezletes klippel megküldött Cold To See Cleart, a jó kis rockos riffet tartalmazó New Birdöt, a zeneileg Tom Pettyt idéző Rushingot és a csúcspontnak tekinthető Gold Soundst. A 2020-as tokiói olimpiáig simán kihúzzuk ezzel az albummal.

Barsuk, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.