Nateki vezeti a magyar hallgatottsági listát

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 12.

Zene

Nem lehet tudni, kicsoda, csak azt, 16 éves, most kezdi komolyan venni a zenélést, és tényleg magyar.

A legtöbbet streamelt magyar előadó Nateki, legnépszerűbb száma, a Midnight több mint 170 millió streamig jutott el, a YouTube-on pedig 43 millió megtekintésig – írja a 24.hu.

Az, hogy az ő zeneművét hallgatják a legtöbben, Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság tanulmányából derült ki, ez a Spotify és a YouTube különböző listái és elemzései alapján készült. Látszik, hogy az előadó ezt a népszerűséget nem föltétlenül a magyar hallgatók körében vívta ki magának. Számainak általában angol a címe, amelyiknek nem, az alapján akár dél-amerikai előadóra is lehetne gondolni, mint ahogy hivatkoznak így is rá, és magyarként is.

A műfaj, amelyben Nateki alkot, a drift phonk, amely a phonk egyik alműfaja, 2021 óta népszerű, magas basszus jellemző rá, a kolompok és a torzított hangok használata. A lap el tudta érni Natekit, aki megerősítette, hogy magyar, de ragaszkodik az inkognitójához. Azt állította magáról, hogya 16 éves fiú, Magyarországon él, és azt, hogy ő írja ezeket a számokat, a családja és néhány régi barátja tudja. 

Egy argentin kollégával, Playamanéval közösen hozta össze a Midnightot. Ő is meglepődött a 186 milliós Spotify-hallgatottságon, és bár eddig a zenélést hobbinak tekintette, most már komolyabban veszi. A magyar zeneiparral nincs kapcsolata. 

Ilyen a drift phonk:

Címlapképünk a Midnight című dal alatt látható a Youtube-on

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.