Nateki vezeti a magyar hallgatottsági listát

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 12.

Zene

Nem lehet tudni, kicsoda, csak azt, 16 éves, most kezdi komolyan venni a zenélést, és tényleg magyar.

A legtöbbet streamelt magyar előadó Nateki, legnépszerűbb száma, a Midnight több mint 170 millió streamig jutott el, a YouTube-on pedig 43 millió megtekintésig – írja a 24.hu.

Az, hogy az ő zeneművét hallgatják a legtöbben, Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság tanulmányából derült ki, ez a Spotify és a YouTube különböző listái és elemzései alapján készült. Látszik, hogy az előadó ezt a népszerűséget nem föltétlenül a magyar hallgatók körében vívta ki magának. Számainak általában angol a címe, amelyiknek nem, az alapján akár dél-amerikai előadóra is lehetne gondolni, mint ahogy hivatkoznak így is rá, és magyarként is.

A műfaj, amelyben Nateki alkot, a drift phonk, amely a phonk egyik alműfaja, 2021 óta népszerű, magas basszus jellemző rá, a kolompok és a torzított hangok használata. A lap el tudta érni Natekit, aki megerősítette, hogy magyar, de ragaszkodik az inkognitójához. Azt állította magáról, hogya 16 éves fiú, Magyarországon él, és azt, hogy ő írja ezeket a számokat, a családja és néhány régi barátja tudja. 

Egy argentin kollégával, Playamanéval közösen hozta össze a Midnightot. Ő is meglepődött a 186 milliós Spotify-hallgatottságon, és bár eddig a zenélést hobbinak tekintette, most már komolyabban veszi. A magyar zeneiparral nincs kapcsolata. 

Ilyen a drift phonk:

Címlapképünk a Midnight című dal alatt látható a Youtube-on

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.