Óneász - Robert Luketic: 21 - Las Vegas ostroma (film)

  • - ts -
  • 2008. május 8.

Zene

Ha gründolós, bandaszervezős filmre sodor be az élet, két dologra kell iszonyúan vigyáznunk:

Ha gründolós, bandaszervezős filmre sodor be az élet, két dologra kell iszonyúan vigyáznunk:

1. Ha a főszereplő hosszan nem akar kötélnek állni. De olyan hosszan, hogy a többiek lógó orral már-már beletörődnek, hogy nekivágnak nélküle (legtöbbször a falut megvédeni a banditáktól; második legtöbbször robbantani a bankot Vegasban). Ám már a próbák alatti egyszerűbb feladatoknál - mondjuk az elhízott tevét áthajtani a tű fokán - elakadnak, s amikor belép "a férfi, aki meggondolta magát a pénz vagy a nő miatt", az oktalan állatja csak úgy takarodik át a keskeny tűn.

2. Ha végre már összeverődtek, és tényleg nekivágnak, milyen hosszan láthatjuk őket menet közben térdig? Ugye, megvan a sok élére vasalt nadrágszár? És viszont, a filmek vége felé, amikor döntő csapásra készül az ellen, akkor ők jönnek kétszázzal, az ő cipőik, gatyáik.

Ha ez a két dolog adott, már baj nem érhet senkit a nézőtéren: a falu meg lesz védve, a lé meg lesz lovasítva (falu esetén olykor a 2-es pont lópatákra hangszerelve).

Mit gondolnak, most mi a helyzet? Semmi, a vegasi variációt játsszuk, a film címe akár lehetne Ocean's Eleven - U23 is, bár nincsenek tizenegyen, de velük van Kevin Spacey vagy ellenük Laurence Fishburne (a királynőt megölni nem kell). Csak hát sajnos van egy harmadik dolog is, noha kétségkívül valamivel általánosabb érvényű - mindig ez a vesztünk, mindenki veszte.

3. Milyen dolog már a film végén hawaii ingben koktélt szürcsölni egy nyugágyban? Basszus, kell ehhez Kevin Spacey meg a komplett álomgyár? Ez még Medgyessy Péternek is összejött. És? Van neki Oscar-díja?

Luketic rendező filmje, amit - most már talán elárulhatjuk - azért választottunk, mert ezen a héten az ilyen nevű alakok munkáinak vizsgálatához értünk (reszkess, Maár Gyula!), mindhárom pontunkban foglaltaknak híven és igyekvőn megfelel. Ám attól, hogy valami mérsékelten eredeti, nyugodtan lehetne hangulatos például. Amit úgy el lehet nézni. Ezúttal azonban a két híres mozisztárra bízták, hogy kihúzzák a félidőig. Összerogytak.

Forgalmazza az InterCom

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.