Lemez

Róisín Murphy: Take Her Up To Monto

  • - minek -
  • 2016. szeptember 4.

Zene

A néhai Moloko énekesnője két remek szólóalbum (Ruby Blue, Overpowered) után tűnt el kicsit a radarról, s néhány egzotikus produkciót (például a többnyire klasszikus olasz slágerek feldolgozásait tartalmazó Mi Senti EP-t) leszámítva leginkább mások lemezeire énekelt. Hogy azután egy év leforgás alatt két albummal is jelentkezzen: a tavalyi, tisztes sikert arató Hairless Toys album mellé most nyugodtan oda lehet helyezni a Take Her Up To Montót is, mely úgy folytatás, hogy nem a maradékból készült afféle zenei brassói.

De nem is pusztán kicsit macerásabban befogadható, merészebb és kísérletezőbb ikertestvér, ahogy maga Róisín állítja – a befogadó elsősorban nem a macerát fedezi fel benne, hanem a szépséget, amit a művésznő alkotói vénájának köszönhetünk. Komponistaként saját otthonos világából pásztázza a popzene gigantikus univerzumát, majd kreatív guberálóként minden kacatot hazahord, mely azután a keze között változik arannyá. Hibátlanul összerakott (ebben segítségére volt az ősrégi munkatárs, Eddie Stevens), kellően drámai/melodramatikus fordulatokkal, csavarokkal, zenei ötletekkel megbolondított dalok sorát hallhatjuk, melyek perfektül hozzák Murphy évek alatt jól kialakított, popból, elektronikából, dzsesszből, soulból lepárolt, sajátjává asszimilált hangzását. Erős számokból sincs hiány: a felütésként is remek Mastermindtól az olasz slágerek világát is hasznosító Lip Service-en át a balladisztikus, albumzáró Sitting And Countingig remek túra az új album, melyet öröm bejárni.

Play It Again Sam, 2016

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.