Koncert

Rolling Stones

  • Mészáros Márton
  • 2018. augusztus 12.

Zene

A No Filter európai turné utolsó előtti előadásának történelmi előzménye, hogy 1990-ben Václav Havel személyesen hívta meg a bandát az akkor rendszert váltó, még Csehszlová­kiaként létező országba. Nem véletlen, hogy az elnök és a Stones találkozásának fekete-fehér felvételeit óriáskivetítő mutatja a két előzenekar, a svájci Gotthard és a cseh Pražský Výběr közönségpezsdítő fellépése alatt. Amúgy egy gombostűt sem lehet leejteni: a szervezők becslése szerint 50 ezernél több jegyet adtak el, de sokadik generációs Stones-hallgatóként különösen jó látni, hogy rendkívül sok fiatal van. Az idén ötvenéves, politikai indíttatású dal, a Street Fighting Man jelképes nyitány, de nem igazi bulinyitány. Jagger hangja sem olyan, mint régen, a koncert végére el is fárad, de azért még van annyira jó, hogy élvezhetően adjon elő olyan slágereket is, amiket ritkán játszanak: a Miss You-t vagy az internetes közönségszavazatok miatt elhangzó Under My Thumbot.
A bluest Keith Richards testesíti meg akusztikus gitárral a kezében, jellegtelen énekével, hogy aztán a Midnight Rambler című számban hurrikán módjára kapcsolja össze a tradíciót és a rockot. Mick Jagger hetvenöt évesen is kilométereket teljesít a színpadon, Richards és Ronnie Wood nem tud mellényúlni, Charlie Watts arcára pedig nem most fagyott rá az egykedvűség és a jovialitás. Akárhogy is, lenyűgöző ilyen „főszereplőket” látni a színpadon, de különösen azt, hogy örömmel, egymást tisztelve és ugratva adják el ötvenöt év után is profi produkciójukat.

Prága, Letňany repülőtér, július 4.

 



Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”