Lemez

Sparks: A Steady Drip, Drip, Drip

  • - minek -
  • 2020. július 18.

Zene

Talán meglepő, de a pályájukat a hatvanas évek végén kezdő popelőadók, zenekarok közül talán éppen a Sparks testvérduó jár alkotói erejének, kreativitásának csúcsán. Egy dolog, hogy már a 24. albumuknál tartanak (valójában az efféle rekordok nem olyan ritkák a szakmában), de frissebb megjelenéseikkel, például a 2017-es Hippotamus lemezzel már egyenesen az egykor áttörést hozó 1974-es albumuk (Kimono My House) sikereit ostromolták. Az A Steady Drip, Drip, Drip sem éppen egy megfáradt agytröszt műve: a koncepció éppoly friss, mint a megvalósítás, a szűk órás lejátszási időben egy percre sem ismétlik magukat, így annak sem lesz unalmas a dalcsokor, aki már képben van fél évszázados pályafutásukat illetően. A rájuk oly jellemző, a szövegekben és a jól eltalált zenei tréfákban is megjelenő (néha keserű) irónia most is átszövi szerzeményeiket – különösen jól érvényesül az olyan dalokban, mint a fűnyíróval teljes kertvárosi létről írt, sejtetéssel teli, repetitív ballada Lawnmower. Russel Mael, az ifjabb testvér hangja még mindig eleven és kifejező, ahogy Ron, a báty billentyűsi és hangszerelői talentuma is töretlen. Elképesztően változatos (és ettől korántsem függetlenül hihetetlenül inspiratív) pályafutásuk szinte minden műfaji állomása megidéztetik egy-egy pillanatra. Glam rock, new wave, diszkó, szintipop, musical – ezek étvágygerjesztő elegyéből építkeznek újabb keletű metaslágereik is, mint a zenetörténeti bohózatnak sem utolsó Stravinsky’s Only Hit vagy a szorongást vad vágtatásban feloldó The Existential Threat.

BMG, 2020

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.