Interjú

„Valami átkattant”

Balogh Gallusz, Csordás Zita – Mayberian Sanskülotts

Zene

Nem álmodom semmiről címmel új albumot jelentetett meg a Mayberian Sanskülotts, és ahogy a cím is sejteti, az új dalokban hosszú idő után visszatértek a magyar szövegekhez. Az idén 15 éves zenekar két vezetőjével beszélgettünk.

Magyar Narancs: A sajtóanyagotokban az áll, hogy ti vagytok Káposztásmegyer legnagyobb dreampop-zenekara. A viccet félretéve, létezik olyan, hogy magyar dreampop-színtér?

Balogh Gallusz: Nem igazán. De azért talán vannak olyan hazai együttesek, amelyekre rá lehet aggatni ezt a címkét. Az az igazság, hogy nem nagyon követjük a fiatal előadókat. Szóval lehet, hogy vannak, csak nem tudunk róluk.

MN: Vannak olyan magyar zenekarok, amelyekkel művészi rokonságot éreztek?

Csordás Zita: Ez elég nehéz kérdés.

Balogh Gallusz: Igen, általában erre semmit nem tudunk mondani.

Csordás Zita: Én nemrég voltam egy esten, ahol három posztpunkegyüttes lépett fel, és az egyik talán egy picit hasonlított ránk. 17–18 éves srácok, tök jól játszottak.

Balogh Gallusz: Inkább külföldi zenekarokhoz szoktak hasonlítani minket. Egyszer valaki azt mondta, hogy mi vagyunk a magyar Beach House.

Csordás Zita: Sok évvel ezelőtt volt egy koncertünk a régi Dürerben, és miután vége lett, a közönségből odajött hozzám dühösen egy idősebb fazon, és azt kérdezte, hogy mi hogyan merészeltük ennyire lenyúlni a Cocteau Twinst. Akiket akkor én még nem is ismertem! Nagyon dühös volt az az ember, kidülledt szemekkel bámult rám. Azt hittem, le fog fejelni.

Balogh Gallusz: A múltkor valaki a Slowdive-ot is említette velünk kapcsolatban.

MN: Nem furcsa, hogy egy dreampop-zenekar egy Nem álmodom semmiről című lemezt ad ki?

Csordás Zita: De igen! Viszont nem direkt csináltuk. Azért szeretem ezt a címet, mert benne van minden, amit mostanában érzek. Kicsit olyan fázisban vagyok, amikor folyamatosan azon gondolkodom, hogy mi értelme van bárminek, amit csinálok. Kicsit olyan érzésem van, mintha már kiöregedtünk volna ebből az egészből.

Balogh Gallusz: Egyre nehezebb a zenekarosdi, és szerintem ezt nem csak mi gondoljuk így. Még a Wolf Alice tagjaitól is ezt hallottam egy interjúban, és ez egy picit megnyugtatott.

MN: A borító mintha egy régi Rózsa Gyuri-s gálaműsor betűtípusával készült volna el. Ennek mi az oka?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.