A tavalyi Plays the Music of Twin Peaks után a mostanában trióként működő Xiu Xiu, amelyben Jamie Stewart énekes-mindenes-szerző mellett Angela Seo és Shayna Dunkelman zenélget, friss, saját szerzeményeivel jelentkezik. A 13. Xiu-Xiu album, a Forget sok tekintetben rácáfol az előzményekre, bár éppenséggel előképeit is könnyű megtalálni a vaskos diszkográfiában. Két, kissé zúzós elektropunk számmal indul: a nyitószám The Call-ban remekül olvad össze a vendég MC kántálása és Jamie Stewart emblematikusan panaszos tónusa, mindez egy majdnem lendületes darálással körítve, a vészjósló gótpop Queen Of The Losers pedig remekül hozza Stewart kedvenc témáit, az önvádat, a reménytelenséget. Az igazi meglepetés talán a Wondering, egy fülbemászó szintiwave dal (szinte már sláger!), bár durván lesorjázott éleivel ez is karcol, és Stewart itt sem szabadul démonaitól. Ezek után az sem okoz meglepetést, hogy a Get Up szinte a Joy Division utolsó periódusát idézi, és sokáig a Hay Choco Bananas sem lóg ki ebből a sorból – amíg be nem jön a szinte vasverős ipari veretés és a Swansra emlékeztető zúzás (amúgy a Swans steel gitárosa, Kristof Hahn is közreműködik a lemezen).
Az elidegenítő effektusok gyakori felbukkanását követelő rajongók talán fintorognak tőle, de a Forget sokkal direktebb, zárójelek és macskakörmök nélküli stílusa kifejezetten rokonszenves, és Stewartnak jól is áll a kissé goth/wave-es elektropop; a legtöbb szám – különösen a Jenny Go Go, az At Last, vagy a címadó Forget – remekül működhetne még egy Cure/Siouxsie/Bauhaus vonalon működő dark klubban is. És a végét is megnyomják Stewarték: a megfontoltan lüktető Faith Torn Apart című számot a sokoldalú transzgender művészlegenda, Vaginal Davis költeménye zárja – Stewartéhoz hasonló tónusban, és ez azért csavar is egyet mindazon, amit addig hallottunk.
Upset the Rhythm, 2017