A szerk.

Habonyéra

A szerk.

Habony Árpád szereti a szépet. Ha ebbéli vonzalmai nem lennének magától értetődőek mindenki számára, akkor nyilván elég, ha Dubait, Ibizát vagy a felejthetetlen Gucci ridiküljét említjük.

Jó is, hogy szereti a szépet, mert hát a Magyarországot irányító szellemi erőtér másik fele a focit szereti. Így adódik össze erő és kultúra, így jutunk egyenest a csillagokba. Kéretik tehát ebből a nézőpontból vizsgálni azt a jó hírt, amit végül hosszú-hosszú hónapok fáradságával sikerült kiperelnie az Átlátszónak. Hogy tudniillik hol a bánatban tárolták a Szépművészeti Múzeum baráti áron kölcsönbe adott műkincseit. Nos, a Szerb utca 9. szám egyik kétségkívül lakájosnak mondható, 183 kvadrátméteres zugában, aminek névtábláján történetesen Halkó Gabriella neve olvasható, a bérlője pedig Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadó b. exanyósa. A szóban forgó festményeket pedig Halkó és Jáksó cége, a Brand Lab Kft. kölcsönözte, havi nettó 15 ezer HUF-ért darabját; mindjárt tízet is kivettek. Halkó Gabriellát egyébként a minap nevezték ki a Tv2 gazdasági igazgatójának…

Nálunk tele vannak a falak Rembrandttal. És mivel irtjátok? Tényleg van ilyen, Habonyéknál Da Veronával, Van Bronckhorsttal (ez utóbbi nyilván a főnök kedvéért, a hasonnevű focista miatt) volt tele, de sajnos vissza kellett őket vinni, mert a sajtó szimatolni kezdett.

Lapunk anno elsőként kezdte feszegetni a mára hírhedtté vált Szerb utcai ház titkait, s egyebek közt ezt írtuk akkor: „a Narancs tapasztalatai szerint Habonynak kulcsa van a házhoz, ismeri a kapukódot, és szinte mindennap feltűnik az épületben. Az általa használt Mercedes G-Class terepjárót és Audi A8-ast rendszeresen látni a ház előtt parkolni. Több utcabéli elbeszélő is határozottan állítja, hogy Habony jó ideje gyakran felbukkan a házban.”

A szituáció tehát világos, a miniszterelnök – semmiféle állami státust nem viselő, balkezi – főtanácsadója bemegy Magyarország első múzeumába, kiválaszt tíz képet, amit szépnek talál, s hazaviszi őket. A múzeum olcsón oda is adja három hónapra. Hol voltak a képek, kérdi erre a sajtó. Múzeum: nem mondjuk meg. Sajtó perel: első fok, másodfok, huszadfok, nem mondjuk meg. Majd egy jogerős ítélet után, vállukat vonogatva, nyakukat behúzva megmondják, mindvégig azt sugallván, nem történt semmi, ez a rendes ügymenet.

Azon a kedd reggelen, amikor mindez napvilágra került, pörgött még két másik hír is. Az egyik a külügyminisztérium Mercedes terepjárós flottájáról szól, a másik arról, hogy Szalai Vivient hírigazgatónak (sic!) nevezték ki a Tv2-höz. Mindkét hír összefügg a fentiekkel, természetesen. Hisz a Szépművészeti Múzeumnak mindenben igaza van: Magyarországon ma ez a rendes ügymenet. Meddig?

Figyelmébe ajánljuk

„A harmincas-negyvenesek gyakran megkérdezik maguktól, hogy miért élünk még mindig itt”

Soltész Béla Osztatlan közös című második novelláskötetének szereplői átlagos emberek, akik a 2020-as évek rossz közhangulata ellenére, a polikrízis közepette próbálnak boldogulni. Generációs tapasztalatokról és az élet minden területére beférkőző politikáról is beszélgettünk a szerzővel, aki társadalomtudósként a migráció hatásait kutatja, dél-amerikai kalandjairól pedig útleírásaiban számolt be.

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.