A szerk.

Habonyéra

A szerk.

Habony Árpád szereti a szépet. Ha ebbéli vonzalmai nem lennének magától értetődőek mindenki számára, akkor nyilván elég, ha Dubait, Ibizát vagy a felejthetetlen Gucci ridiküljét említjük.

Jó is, hogy szereti a szépet, mert hát a Magyarországot irányító szellemi erőtér másik fele a focit szereti. Így adódik össze erő és kultúra, így jutunk egyenest a csillagokba. Kéretik tehát ebből a nézőpontból vizsgálni azt a jó hírt, amit végül hosszú-hosszú hónapok fáradságával sikerült kiperelnie az Átlátszónak. Hogy tudniillik hol a bánatban tárolták a Szépművészeti Múzeum baráti áron kölcsönbe adott műkincseit. Nos, a Szerb utca 9. szám egyik kétségkívül lakájosnak mondható, 183 kvadrátméteres zugában, aminek névtábláján történetesen Halkó Gabriella neve olvasható, a bérlője pedig Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadó b. exanyósa. A szóban forgó festményeket pedig Halkó és Jáksó cége, a Brand Lab Kft. kölcsönözte, havi nettó 15 ezer HUF-ért darabját; mindjárt tízet is kivettek. Halkó Gabriellát egyébként a minap nevezték ki a Tv2 gazdasági igazgatójának…

Nálunk tele vannak a falak Rembrandttal. És mivel irtjátok? Tényleg van ilyen, Habonyéknál Da Veronával, Van Bronckhorsttal (ez utóbbi nyilván a főnök kedvéért, a hasonnevű focista miatt) volt tele, de sajnos vissza kellett őket vinni, mert a sajtó szimatolni kezdett.

Lapunk anno elsőként kezdte feszegetni a mára hírhedtté vált Szerb utcai ház titkait, s egyebek közt ezt írtuk akkor: „a Narancs tapasztalatai szerint Habonynak kulcsa van a házhoz, ismeri a kapukódot, és szinte mindennap feltűnik az épületben. Az általa használt Mercedes G-Class terepjárót és Audi A8-ast rendszeresen látni a ház előtt parkolni. Több utcabéli elbeszélő is határozottan állítja, hogy Habony jó ideje gyakran felbukkan a házban.”

A szituáció tehát világos, a miniszterelnök – semmiféle állami státust nem viselő, balkezi – főtanácsadója bemegy Magyarország első múzeumába, kiválaszt tíz képet, amit szépnek talál, s hazaviszi őket. A múzeum olcsón oda is adja három hónapra. Hol voltak a képek, kérdi erre a sajtó. Múzeum: nem mondjuk meg. Sajtó perel: első fok, másodfok, huszadfok, nem mondjuk meg. Majd egy jogerős ítélet után, vállukat vonogatva, nyakukat behúzva megmondják, mindvégig azt sugallván, nem történt semmi, ez a rendes ügymenet.

Azon a kedd reggelen, amikor mindez napvilágra került, pörgött még két másik hír is. Az egyik a külügyminisztérium Mercedes terepjárós flottájáról szól, a másik arról, hogy Szalai Vivient hírigazgatónak (sic!) nevezték ki a Tv2-höz. Mindkét hír összefügg a fentiekkel, természetesen. Hisz a Szépművészeti Múzeumnak mindenben igaza van: Magyarországon ma ez a rendes ügymenet. Meddig?

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.