A szerk.

Száműzetés

A szerk.

Felemelő ünnep lesz, a helyszínt már előző nap fellobogózzák, másnap reggel a köztévé a közönség érkezése előtt elfoglalja a helyét, hogy aki nem lehet jelen a Nemzet Főterén, az se maradjon le semmiről.

Mert a Nemzet egységbe forr, azonos ritmusra dobbannak a magyar szívek majd azon a komor, ámde méltóságteljes, hovatovább katartikus Kossuth téri eseményen. A Házelnök alig észrevehetően remegő, de azért határozott hangon ismerteti az Országgyűlés határozatát, az éppen aktuális köztársasági elnök – már ha létezik akkor is e pozíció – eleget téve kötelezettségének, kihirdeti a Nemzet választott képviselőinek akaratát: a Spekulánst nemkívánatos személynek nyilvánítják az országban, miután a Nemzet Vezetője elleni folyamatos kül- és belhoni ármánykodásaival méltatlanná vált a további magyarságra. A Nemzet Vezetője komoly tekintettel figyel, néha, egyetértése jeléül, biccent a fejével – ilyenkor hallani is a képviselőkből felszakadó megkönnyebbült sóhajt. A szertartás végén ünnepélyes keretek között elégetik a Spekulánst formázó szalmabábut, ily módon szimbolizálva, hogy véglegesen száműzve lett egykori hazájából. Majd mindenki a jól végzett munka örömével tér haza Magyar Családja körébe.

A híradások szerint a kormánypárti frakció Orbán kérésbe csomagolt felszólítására vette fontolóra a „szuverenitásra” veszélyes, külföldi pénzeket elfogadó felforgató elemek lehetséges kitiltását az országból. Bár Gulyás Gergely miniszter a kormányinfón cáfolta, hogy csak magyar állampolgársággal rendelkezők kiutasításáról is szó lenne, Orbán eredeti ötlete erre vonatkozott: ki innen mindenkivel, aki ellene véteni mer.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.