20 milliárddal többet fizet a kormány Tiborczéknak a Dürer Kert helyén épült irodaházakért

  • narancs.hu
  • 2024. november 7.

Belpol

A Bosnyák tér mellett épített irodaházakat pedig 80 milliárd forinttal drágábbért vennék meg. 

Hatottak a Dürer Parkot építő cég érvei: a kormány az elmúlt hetekben belement abba, hogy módosítsa a Városliget szomszédságában felhúzott két irodaház megvásárlásáról szóló megállapodást – írja a 24.hu

Az Ajtósi Dürer soron az egykori egyetemi campus és a Dürer Kert helyén felhúzott irodaházakat a Dürer Befektetési (DB) Kft. építette, emögött a Tiborcz István-közeli Főnix Magántőkealap és Garancsi István Marketje áll. Május végén derült ki, hogy a kormány még elkészültük előtt vételi megállapodást kötött az irodaépületekre

Az eredeti megállapodás szerint a vételár 100 milliárd forint lett volna, ebből mintegy 80 milliárdot májusban már ki is fizettek, de a beruházó az inflációra hivatkozva 120 milliárdra szerette volna emelni. Mint most kiderült, a cég sikeresen érvelt: az oda költöző minisztérium és állami bank részéről adódó többletigények miatt többet fizet a kormány, a lap információi szerit 119,4 milliárd forint lesz az átadás előtt álló ingatlan végleges vételára.

Mint májusban kiderült, a kormány – a nyilvánosság tájékoztatása nélkül – három helyen rendelt vadonatúj irodaházat NER-es ingatlanfejlesztő cégektől: a Dürer Park mellett a Bosnyák téri Zugló Városközpontnál és a Mol-torony melletti BudaPart irodaházait. 

A 24.hu most azt írja, egy előterjesztés szerint a Bosnyák téri Bayer-projekt ára még a Dürer Parknál is jobban emelkedhet, 80 milliárd forinttal a korábbi 244 milliárd helyett 324,6 milliárdra, de ez ügyben egyelőre nem érkezett hivatalos megerősítés. A BudaPart irodaházai esetében egyelőre nincs információ arról, hogy az eredetileg kiderített 255 milliárd forintos vételárat módosították volna. 

Mindenesetre ha a szerződéseket a fentiek szerint aláírják, az ármódosítások 600-ról 700 milliárd forintra növelik a költségvetés terheit, miközben szakértők azt állították, hogy az eredeti, 600 milliárdos összeg is erősen túlárazott volt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.