24.hu: Pokorni Zoltán már nem indul újra

  • narancs.hu
  • 2024. február 20.

Belpol

Fonti Krisztina lehet a Fidesz polgármesterjelöltje a XII. kerületben, de erre csak az utal, hogy az utóbbi hetekben gyakrabban szerepel.

Nem indul újra Budapest XII. kerületében a polgármesteri tisztségért Pokorni Zoltán, a Fidesz régi politikusa, aki 2006 óta állt az önkormányzat élén – valószínűsíti a 24.hu.

A lap ezt arra alapozza, hogy hónapok óta beszélik a kerületben Pokorni Zoltánról, hogy visszavonul. Igaz, az írott forrás egyelőre mindössze annyi, hogy a Magyar Kétfarkú Kutya Párt XII. kerületi szervezete január 25-én azt firtatta saját Facebook-oldalán, hogy most ők jelentsék be, hogy Pokorni idén már nem indul, vagy valaki más fogja. 

A 24.hu megkérdezte telefonon Pokorni Zoltánt arról, végleg eldőlt-e a visszavonulása. Azt felelte, hogy egyelőre nem nyilatkozik, mert a főpolgármester-jelölés elhúzódik, és emiatt a párt azt kérte a kerületi vezetőktől, hogy amíg fel nem száll a füst, tartózkodjanak a nyilvánosságtól. 

A 24.hu úgy tudja, hogy a Fidesz Fonti Krisztinát, Pokorni jelenlegi helyettesét indíthatja a polgármesteri tisztségért a XII. kerületben. A végső szót pénteken jelöltállító csoportgyűlésen mondhatják ki. 

Fonti Krisztinát az utóbbi hetekben aktívabbnak látja a hírportál. A Budapest ostromának áldozatairól szóló megemlékezés kapcsán arról posztolt a Facebookon, hogy ilyenkor minden évben neonácik vegyülnek a Kitörés túra résztvevői közé, tiltott önkényuralmi jelképekkel, ez pedig félelmet és felháborodást kelt az itt élőkben, benne is. Ez ügyben Budapest rendőrkapitányához fordult.

Fonti Krisztinát e bejegyzése miatt állítólag megfenyegették. 

Pokorni Zoltán leköszönése vagy maradása azért lehet fontos, mert személyes támogatottsága nagyobb, mint a Fidesz tábora, ezért ha nem indul, az esetleg növelheti az ellenzék esélyeit. A polgármesteri tisztségért a kerületben ringbe száll Kovács Gergely, a Kutyapárt elnöke. A Momentum Farkas Csaba korábbi rendőrkapitányt, az LMP pedig Kendernay János korábbi társelnököt indítja.

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.