25 év után abbahagyja a soroksári polgármester

  • narancs.hu
  • 2019. március 7.

Belpol

A kerület első embere korábban a legjobban kereső és a leggazdagabb fővárosi polgármester címét is kiérdemelte.

Nem indul az őszi önkormányzati választáson Geiger Ferenc, aki huszonöt éve polgármester Budapest XXIII. kerületében, Soroksáron.

A 2014-ben a Civil Szervezetek színeiben megválasztott politikus csütörtökön a Facebook-oldalán közölte, hogy bár mind mentálisan, mind fizikailag jó állapotban érzi magát, nyugdíjba vonul. Tavaly 65 éves lett – tette hozzá. Geiger Ferenc azt írta, hogy nem volt egyszerű meghoznia ezt a döntést, mert egész élete összeforrt Soroksárral: ott született, ott lakik, ott vált élvonalbeli sportolóvá.
Felidézte, hogy 1990-1994 között a még közös Pesterzsébet-Soroksár vagyongazdálkodási osztályának vezetőjeként kezdte köztisztviselői munkáját, majd az elmúlt negyedszázadban az immár önálló XXIII. kerület polgármesteri tisztségét töltötte be. „Mindez nem azt jelenti, hogy teljes egészében vissza akarok vonulni a közélettől"– írta Geiger Ferenc, hozzátéve: igény esetén tanácsaival, kapcsolatrendszerével, rutinjával támogatni fogja utódját és az új képviselő-testületet.

Geiger közleményét az MTI hozta le, lapunkban még 2005-ben jelent az akkor ereje teljében lévő polgármesterről készült portrénk, amelyben azt írtuk, Geiger „már a legjobban kereső és a leggazdagabb fővárosi polgármester címét is kiérdemelte".

XXIII. Ferenc - Portré Geiger Ferenc soroksári polgármesterről

Budapest legkisebb és legfiatalabb kerületének sikeres polgármestere nem tagja egyik pártnak sem, ellenben létrehozott valami hasonlót. Az önkormányzat vitatott ügyei esetenként az országos sajtó ingerküszöbét is elérik, amúgy a kerület első embere már a legjobban kereső és a leggazdagabb fővárosi polgármester címét is kiérdemelte.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.