350 millió forint bírság a Magyar Telekomnak

  • narancs.hu
  • 2020. január 28.

Belpol

A vállalat megtévesztette a fogyasztóit.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tájékoztatása szerint a telekommunikációs válallat 2018. február 1. és 2018. március 31. között két hónapon keresztül megtévesztette a fogyasztókat a „Most generáció” kampányával. A kampányban használt „maximális sebesség” kifejezéssel ugyanis azt sugallta, hogy a fogyasztóknak a lehető legnagyobb sebességet biztosítja hálózatán, miközben azt valójában csak egy szűkebb előfizetői kör érhette el.

A GVH arra jutott, hogy a fogyasztók önmagában a reklámok alapján nem tudták volna megállapítani, hogy a maximális sebesség csak egy „általános, a szolgáltatás gyorsaságára vonatkozó, szubjektíven értelmezendő ígéret”, és megalapozottan gondolhattak arra, hogy a Magyar Telekom a technikailag lehetséges leggyorsabb internetezést ígéri előfizetőinek. Ezért 350 millió forintra bírságolta a céget.

A versenyhatóság most először alkalmazott lépcsős, feltételes bírság-meghatározást. Azaz, a Telekomnak nem kell a teljes összeget megfizetnie, amennyiben kompenzálja a jogsértésben potenciálisan érintett előfizetőit. A vállalat ennek megfelelően vállalta, hogy a határozott időtartamú, hűségnyilatkozattal terhelt szerződéseket határozatlan időtartamúra módosítja azokkal a vezetékes és mobilinternetes előfizetőivel, akik azt a kifogásolt kampány időszakában, valamint az azt követő két hónapban szerződtek a céggel. Emellett vállalta azt is, hogy az érintett mobilinternet előfizetői körnek 3 gigabyte extra adatmennyiséget biztosít díjmentesen.

A Magyar Telekom az MTI-vel azt közölte, nem támadta meg jogorvoslattal a döntést, ugyanakkor a jogsértést nem ismeri el. A cég ragaszkodik hozzá, hogy csakis ügyfelei érdekeit szem előtt tartva kompenzálja a fogyasztókat.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.