A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tájékoztatása szerint a telekommunikációs válallat 2018. február 1. és 2018. március 31. között két hónapon keresztül megtévesztette a fogyasztókat a „Most generáció” kampányával. A kampányban használt „maximális sebesség” kifejezéssel ugyanis azt sugallta, hogy a fogyasztóknak a lehető legnagyobb sebességet biztosítja hálózatán, miközben azt valójában csak egy szűkebb előfizetői kör érhette el.
A GVH arra jutott, hogy a fogyasztók önmagában a reklámok alapján nem tudták volna megállapítani, hogy a maximális sebesség csak egy „általános, a szolgáltatás gyorsaságára vonatkozó, szubjektíven értelmezendő ígéret”, és megalapozottan gondolhattak arra, hogy a Magyar Telekom a technikailag lehetséges leggyorsabb internetezést ígéri előfizetőinek. Ezért 350 millió forintra bírságolta a céget.
A versenyhatóság most először alkalmazott lépcsős, feltételes bírság-meghatározást. Azaz, a Telekomnak nem kell a teljes összeget megfizetnie, amennyiben kompenzálja a jogsértésben potenciálisan érintett előfizetőit. A vállalat ennek megfelelően vállalta, hogy a határozott időtartamú, hűségnyilatkozattal terhelt szerződéseket határozatlan időtartamúra módosítja azokkal a vezetékes és mobilinternetes előfizetőivel, akik azt a kifogásolt kampány időszakában, valamint az azt követő két hónapban szerződtek a céggel. Emellett vállalta azt is, hogy az érintett mobilinternet előfizetői körnek 3 gigabyte extra adatmennyiséget biztosít díjmentesen.
A Magyar Telekom az MTI-vel azt közölte, nem támadta meg jogorvoslattal a döntést, ugyanakkor a jogsértést nem ismeri el. A cég ragaszkodik hozzá, hogy csakis ügyfelei érdekeit szem előtt tartva kompenzálja a fogyasztókat.