4 mondat, amivel Kósa Lajos fején találta a szöget

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 12.

Belpol

Politikai horror.

A kormánybarát Magyar Időknek adott hosszú interjút a miniszterré avanzsáló Kósa Lajos. A szokásos arcpirító bullshitek és értelemért kiáltó sziporkák szemlélézésétől ezen a szép napos délelőttön eltekintenénk. (Nem lepődünk meg, hogy Németh Szilárd tegnapi nyilatkozatát továbbfűzve Vágó Gábort nevezte meg fő ellezéki zavargóként.)

Viszont nézzünk négy olyan mondatot, amivel a szómágus fején találta a szöget, és elég pontosan jellemezte közállapotainkat.

„Addig van demokrácia, amíg a politikai pártok meggyőződésük szerint tudják alakítani a programjukat, döntéseiket, nem úgy, ahogy a milliárdosok a saját érdekeik szerint diktálják.“

Ahhoz, hogy valaki politizáljon, nem kell, hogy megválasszák.“

„Focimeccsre is járok, az MLSZ-szel is van kapcsolatom, mégsem vagyok Csányi Sándor embere. Ellenben mivel Fidesz-tag vagyok, képviselő, vállalom, ha Orbán Viktor emberének tartanak.“

„Ha létezik olyan kategória, hogy politikai horror, akkor ez az.“

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.