A Magyar Villamos Művek (MVM) 2 év alatt 8 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket, ebből 6 milliárd került kormánypárti médiumokhoz
derült ki az rtl.hu információi alapján. A maradék 2 milliárd nagy részénél is kimutatható kormányzati kapcsolat.
A legnagyobb megrendeléseket a Tv2-csoport, valamint a KESMA-lapok (ide tartozik például a Magyar Nemzet, az Origo vagy a vidéki megyei laphálózat) kapták. Az előbbihez 2,8, az utóbbihoz 2,9 milliárd forint hirdetési pénz folyt be 2021-ben és 2022-ben.
Aligha véletlen, hogy az olyan kormányzattól független lapokban egyáltalán nem volt hirdetés, mint a 24.hu, a 444.hu, a HVG, Magyar Hang, a Magyar Narancs, a Szabad Európa vagy a Telex.
Az MVM a 168 Órát is kiadó Brit Média Kiadónál vagy a Blikket is jegyző Ringier-nél is jelentetett meg hirdetéseket, de költött Leisztinger Tamás Népszavájánál és a Hit Gyülekezete ATV-jénél is.
Az RTL felületein 78 millió forintnyi hirdetés jelent meg 2022-ben.
A hirdetési adatokat az MVM először nem akarta kiadni, ezért az rtl.hu-nak a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság közbenjárása által sikerült megszereznie azokat.
Az MVM-nél elmondták, hogy
a média- és reklámtevékenységet a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) által kiválasztott kommunikációs ügynökség végzi. Az NKH pedig a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodához tartozik.
Az rtl.hu emlékeztet arra, hogy az irreális méretű állami költések révén állami pénzből kockázat nélkül lehet a sajtót megvásárolni.