600 millióért hirdetett az állam a Ripostban tavaly

  • narancs.hu
  • 2017. június 6.

Belpol

Így tömik ki közpénzzel a baráti revolvermédiát.

Az Index megszerezte az Ómolnár Miklós által alig egy éve indított bulvárlap, a legdurvább kormánypropagandát kiszolgáló Ripost hirdetési adatbázisát. Ez alapján azt írják, hogy a „2016 januárja és novembere között a Riposton megjelent hirdetések több mint 96 százaléka állami cégektől vagy a Miniszterelnöki Kabinetirodától származott”.

Az állami szereplők ”csaknem 588 millió forint értékben vettek reklámokat”. A legnagyobb hirdetők a Magyar Villamos Művek Zrt., a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Szerencsejáték Zrt., de például 15 millióért hirdette a Schmidt Mária-féle Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány is az ’56-os emlékévet.

Fullba nyomják: Mégsem káros az UV, Soros úr, kérjük térjen észhez!

Fullba nyomják: Mégsem káros az UV, Soros úr, kérjük, térjen észhez!

Fotó: Narancs

Az adatokból kiderül az is, hogy több állami hirdetőt egyáltalán nem érdekelt az, hogy a Ripost látogatottsági adatai nem voltak nyilvánosak a megállapodáskor: vagyis a magánhirdetőkkel szemben az állam magasról tesz arra, hogy a lehető legjobban hasznosul-e az általa elköltött pénz.

Hogy érezzük a nagyságrendeket: például az MVM Zrt. egy PR-cikkért és három bannerért majdnem tízmilliót fizetett Ómolnáréknak.

Figyelmébe ajánljuk

Az állatkert igazgatója nem fogadja el, hogy a vegánok szerint az intézmény kizsákmányolja az állatokat

Pénteken tartották az Állatkertek Éjszakáját, amivel egyidőben vegán aktivisták demonstráltak a fővárosi állatkert előtt. Egy évvel korábban is hasonló megmozdulás történt, ami mély nyomokat hagyott az intézmény igazgatójában. Az aktivisták szerint az állatkertek a fajmegőrzéssel védekeznek, valójában szórakoztatóipari egységeket működtetnek. 

Le az ünneplővel!

  • narancs.hu

Hétfőn lesznek az iskolákban az évnyitó ünnepségek, de mit vegyenek fel a gyerekek?