600 millióért hirdetett az állam a Ripostban tavaly

  • narancs.hu
  • 2017. június 6.

Belpol

Így tömik ki közpénzzel a baráti revolvermédiát.

Az Index megszerezte az Ómolnár Miklós által alig egy éve indított bulvárlap, a legdurvább kormánypropagandát kiszolgáló Ripost hirdetési adatbázisát. Ez alapján azt írják, hogy a „2016 januárja és novembere között a Riposton megjelent hirdetések több mint 96 százaléka állami cégektől vagy a Miniszterelnöki Kabinetirodától származott”.

Az állami szereplők ”csaknem 588 millió forint értékben vettek reklámokat”. A legnagyobb hirdetők a Magyar Villamos Művek Zrt., a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Szerencsejáték Zrt., de például 15 millióért hirdette a Schmidt Mária-féle Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásért Közalapítvány is az ’56-os emlékévet.

Fullba nyomják: Mégsem káros az UV, Soros úr, kérjük térjen észhez!

Fullba nyomják: Mégsem káros az UV, Soros úr, kérjük, térjen észhez!

Fotó: Narancs

Az adatokból kiderül az is, hogy több állami hirdetőt egyáltalán nem érdekelt az, hogy a Ripost látogatottsági adatai nem voltak nyilvánosak a megállapodáskor: vagyis a magánhirdetőkkel szemben az állam magasról tesz arra, hogy a lehető legjobban hasznosul-e az általa elköltött pénz.

Hogy érezzük a nagyságrendeket: például az MVM Zrt. egy PR-cikkért és három bannerért majdnem tízmilliót fizetett Ómolnáréknak.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre. 

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.