A Belügyminisztérium alá kerülhet az egészségügyi tárca

Belpol

Úgy tudjuk, Szócska Miklóst nem kérték fel az ágazat vezetésére.

Információink szerint Szócska Miklóst sem hivatalosan, sem informálisan nem kérték fel arra, hogy legyen az egészségügyi tárca felelőse – tudtuk meg egy, az ágazatra rálátó forrásunktól.

Ahogy arról szerdán mi is beszámoltunk, a Népszava arról értesült, hogy a 72 éves Kásler Miklós emberierőforrás-miniszter minden valószínűség szerint nyugdíjba vonul, és a májusban felálló új Orbán-kormányban már nem vállal szerepet. A lap forrásai szerint már hónapokkal ezelőtt szóba került Szócska Miklósnak, a második Orbán-kormány egészségügyi államtitkárának reaktiválása az egészségügyben. Ő jelenleg a Semmelweis Egyetem (SE) közszolgálati karának dékánja, és egyben a magánosított intézmény egyik kurátora. Szócska a lapnak nem reagált, forrásunk viszont azt mondta a hírrel kapcsolatban:

„úgy tűnik, hogy kacsa volt”.

Az egyelőre nagy kérdés, hogy hogyan alakul az egészségügyi tárca sorsa, az azonban biztos, hogy nem lesz önálló egészségügyi minisztérium. Erről Gulyás Gergely is beszélt a csütörtöki kormányinfón, amikor is azt mondta: „Ez a baloldali kampánynak volt a része, és meg is van az eredménye. Biztos, hogy nem lesz önálló egészségügyi minisztérium.”

Szerdán a Népszava arról írt, hogy egyelőre még nagyon képlékeny az egészségügyi irányítás kérdése, akkor még lógott a levegőben, hogy önállóvá válik-e, vagy esetleg besorolják a Belügyminisztérium alá.

Forrásunk szerint

most ez utóbbi forgatókönyv a legvalószínűbb, az egészségügyi tárca a jelek szerint a belügy irányítása alá kerülhet.

Az viszont továbbra is nagy kérdés, strukturálisan hogyan fog mindez kinézni, ki fogja megalkotni az egészségügyi stratégiát és ki lesz az a személy, akit ilyen konstellációban felkérnek a tárca vezetésére.

Címlapkép: Szócska Miklós, a Semmelweis Egyetem egészségügyi közszolgálati karának dékánja beszédet mond a Semmelweis Egyetem és a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) közti szakmai együttműködési megállapodás aláírásán Budapesten, a KINCS központjában 2020. október 13-án. Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.