A BKK új vezérigazgatója, Varga Ivett a hvg.hu-nak adott hosszú interjújában összegezte terveit és elképzeléseit Budapest közlekedéséről. Arról is beszélt, hogy a Lánchíd felújítására vannak ötleteik, ám végleges döntés nincs, ahogy az e-jegyre is várni kell még.
Mint ahogy azt Varga Ivett hangsúlyozta, a Lánchíd, az alatta futó villamosvasúti alagút és a Váralagút felújításának egyszerre kellene elindulni, ezzel párhuzamosan kezdődhetne el a hídfőterek felújításának a tervezése. Ám minderre a jelentős költségek miatt egyre kisebb esélyt lát. „A minimálverzió az, hogy csak a hidat újítják fel, de akkor is rövid időn belül szükség lenne a villamosalagút rekonstrukciójára.”
"A BKK részéről ez az egyik legsürgetőbb projekt, mert lezárni ugyan egyelőre nem kell a hidat, de azon el lehet gondolkozni, hogy bevezessünk-e további korlátozásokat, hogy ne romoljon az állapota."
Varga szerint bár a Lánchíd klasszikus gyalogoshídnak nem lenne alkalmas, mert „egy átlagos magasságú ember az útpályáról a láncok magassága miatt nem lát rá jól a Dunára”. Viszont reális tervnek tartja, hogy a hidat csak kerékpáros és közösségi közlekedésre használják a jövőben. De elmondása szerint a városvezetés erről is a lakossággal szeretne egyeztetni.
A BKK vezérigazgatója az e-jegy-projektet önálló beruházásként értelmezi. „Azt nem hiszem, hogy a főváros teljes területén, minden vonalon azonnal bevezethető, ez először a kötöttpályás és elsősorban a metróvonalakon történhetne meg.” Varga szerint ennek megvalósításához az egyik alternatíva, hogy tovább dolgoznak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel, és a meglévő rendszer továbbfejlesztésével alakulhat ki a fővárosi jegyrendszer, míg a másik lehetőség, hogy „a főváros maga határozza meg elsősorban az utasigények alapján az elektronikusjegy-struktúrát”. Varga ez utóbbinak a híve.
A beszélgetés során többek között szó esett még a volt a fonódó villamoshálózat befejezéséről is. Varga Ivett kifejtette, hogy a Műegyetem előtti rakparti villamossal azonnal el tudnának indulni, „gyakorlatilag rendelkezésünkre áll a közbeszerzési dokumentáció, minimális tervezési feladat van még hátra, hogy a vágányok füvesítettek legyenek. Ezzel teljes lenne a budai fonódó villamoshálózat.”