A BKK új vezérigazgatója szerint a Lánchíd nem alkalmas gyalogoshídnak, de használhatnák a jövőben csak kerékpáros és közösségi közlekedésre

  • narancs.hu
  • 2020. február 24.

Belpol

A városvezetés erről a lakossággal egyeztetne. A Lánchíd felújításáról vannak elképzeléseik, de végleges döntés még nincs, és az e-jegyre is várni kell még.

A BKK új vezérigazgatója, Varga Ivett a hvg.hu-nak adott hosszú interjújában összegezte terveit és elképzeléseit Budapest közlekedéséről. Arról is beszélt, hogy a Lánchíd felújítására vannak ötleteik, ám végleges döntés nincs, ahogy az e-jegyre is várni kell még.

Mint ahogy azt Varga Ivett hangsúlyozta, a Lánchíd, az alatta futó villamosvasúti alagút és a Váralagút felújításának egyszerre kellene elindulni, ezzel párhuzamosan kezdődhetne el a hídfőterek felújításának a tervezése.  Ám minderre a jelentős költségek miatt egyre kisebb esélyt lát. „A minimálverzió az, hogy csak a hidat újítják fel, de akkor is rövid időn belül szükség lenne a villamosalagút rekonstrukciójára.”

"A BKK részéről ez az egyik legsürgetőbb projekt, mert lezárni ugyan egyelőre nem kell a hidat, de azon el lehet gondolkozni, hogy bevezessünk-e további korlátozásokat, hogy ne romoljon az állapota."

Varga szerint bár a Lánchíd klasszikus gyalogoshídnak nem lenne alkalmas, mert „egy átlagos magasságú ember az útpályáról a láncok magassága miatt nem lát rá jól a Dunára”. Viszont reális tervnek tartja, hogy a hidat csak kerékpáros és közösségi közlekedésre használják a jövőben. De elmondása szerint a városvezetés erről is a lakossággal szeretne egyeztetni.

A BKK vezérigazgatója az  e-jegy-projektet önálló beruházásként értelmezi. „Azt nem hiszem, hogy a főváros teljes területén, minden vonalon azonnal bevezethető, ez először a kötöttpályás és elsősorban a metróvonalakon történhetne meg.” Varga szerint ennek megvalósításához az egyik alternatíva, hogy tovább dolgoznak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel, és a meglévő rendszer továbbfejlesztésével alakulhat ki a fővárosi jegyrendszer, míg a másik lehetőség, hogy „a főváros maga határozza meg elsősorban az utasigények alapján az elektronikusjegy-struktúrát”. Varga ez utóbbinak a híve.

A beszélgetés során többek között szó esett még a volt a fonódó villamoshálózat befejezéséről is. Varga Ivett kifejtette, hogy a Műegyetem előtti rakparti villamossal azonnal el tudnának indulni, „gyakorlatilag rendelkezésünkre áll a közbeszerzési dokumentáció, minimális tervezési feladat van még hátra, hogy a vágányok füvesítettek legyenek. Ezzel teljes lenne a budai fonódó villamoshálózat.”

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.