A BKK új vezérigazgatója szerint a Lánchíd nem alkalmas gyalogoshídnak, de használhatnák a jövőben csak kerékpáros és közösségi közlekedésre

  • narancs.hu
  • 2020. február 24.

Belpol

A városvezetés erről a lakossággal egyeztetne. A Lánchíd felújításáról vannak elképzeléseik, de végleges döntés még nincs, és az e-jegyre is várni kell még.

A BKK új vezérigazgatója, Varga Ivett a hvg.hu-nak adott hosszú interjújában összegezte terveit és elképzeléseit Budapest közlekedéséről. Arról is beszélt, hogy a Lánchíd felújítására vannak ötleteik, ám végleges döntés nincs, ahogy az e-jegyre is várni kell még.

Mint ahogy azt Varga Ivett hangsúlyozta, a Lánchíd, az alatta futó villamosvasúti alagút és a Váralagút felújításának egyszerre kellene elindulni, ezzel párhuzamosan kezdődhetne el a hídfőterek felújításának a tervezése.  Ám minderre a jelentős költségek miatt egyre kisebb esélyt lát. „A minimálverzió az, hogy csak a hidat újítják fel, de akkor is rövid időn belül szükség lenne a villamosalagút rekonstrukciójára.”

"A BKK részéről ez az egyik legsürgetőbb projekt, mert lezárni ugyan egyelőre nem kell a hidat, de azon el lehet gondolkozni, hogy bevezessünk-e további korlátozásokat, hogy ne romoljon az állapota."

Varga szerint bár a Lánchíd klasszikus gyalogoshídnak nem lenne alkalmas, mert „egy átlagos magasságú ember az útpályáról a láncok magassága miatt nem lát rá jól a Dunára”. Viszont reális tervnek tartja, hogy a hidat csak kerékpáros és közösségi közlekedésre használják a jövőben. De elmondása szerint a városvezetés erről is a lakossággal szeretne egyeztetni.

A BKK vezérigazgatója az  e-jegy-projektet önálló beruházásként értelmezi. „Azt nem hiszem, hogy a főváros teljes területén, minden vonalon azonnal bevezethető, ez először a kötöttpályás és elsősorban a metróvonalakon történhetne meg.” Varga szerint ennek megvalósításához az egyik alternatíva, hogy tovább dolgoznak a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel, és a meglévő rendszer továbbfejlesztésével alakulhat ki a fővárosi jegyrendszer, míg a másik lehetőség, hogy „a főváros maga határozza meg elsősorban az utasigények alapján az elektronikusjegy-struktúrát”. Varga ez utóbbinak a híve.

A beszélgetés során többek között szó esett még a volt a fonódó villamoshálózat befejezéséről is. Varga Ivett kifejtette, hogy a Műegyetem előtti rakparti villamossal azonnal el tudnának indulni, „gyakorlatilag rendelkezésünkre áll a közbeszerzési dokumentáció, minimális tervezési feladat van még hátra, hogy a vágányok füvesítettek legyenek. Ezzel teljes lenne a budai fonódó villamoshálózat.”

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.