A civiltörvény miatt tilthatták ki a Helsinkit a börtönökből
Pintér Sándor, az álmok álmodója

A civiltörvény miatt tilthatták ki a Helsinkit a börtönökből

  • narancs.hu
  • 2017. november 23.

Belpol

Itt az első következménye a putyini mintára készült törvénynek.

A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága (BVOP) még októberben mondta fel egyoldalúan megállapodását a Helsinki Bizottsággal. A civilek és a BVOP kapcsolata 18 évig kifejezetten gyümölcsöző volt, ezért is ért váratlanul mindenkit annak felmondása.

Harangozó Tamás, az MSZP parlamenti képviselője írásban kérdezte a belügyminisztert a felmondás okairól. Pintér Sándor írásbeli válaszában azt írja:

„A Belügyminisztérium és az irányítása alá tartozó szervek azokkal a civil szervezetekkel mondják fel a megállapodást, amelyek a magyar törvényeket nem tartják be.”

BVOP minden más civil szervezettel megszakította az együttműködést, pár héttel később pedig az ORFK is felbontotta a Helsinkivel kötött megállapodást.

Pintér nem írja le konkrétan, hogy a Helsinkivel kötött megállapodás az oka annak, hogy megszakította a kapcsolatot a szervezettel, de egyértelműen utal rá.

false

„A Belügyminisztérium és az irányítása alá tartozó szervek nem tartanak fenn együttműködési megállapodást olyan civil szervezetekkel, amelyek nyíltan megtagadják a törvényi rendelkezések betartását. A törvényeket mindenkinek be kell tartania.”

A Helsinki ugyanis bojkottálja a törvény végrehajtását, azaz nem hajlandó feltüntetni kiadványain a megbélyegző, „külföldről támogatott szervezet” kitételt.

(via 444)

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.